حمایت سرداران شهید «سلیمانی» و «پورجعفری» از دانشگاه باهنر کرمان

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: شهید «پورجعفری» در راه اندازی پژوهشکده تولیدات گیاهی این دانشگاه کمک کرد و با امضای «حاج قاسم» توانستیم زیرساخت‌هایی را برای دانشگاه ایجاد کنیم.

یادواره «شهید پورجعفری، عزیز سلیمانی» با حضور خانواده معظم این شهید والامقام و دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

قاسم محمدنژاد، رئیس بسیج دانشجویی و معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم به بیان فضائل شخصیتی شهید پورجعفری پرداخت و گفت: این شهید والامقام که کمتر از او گفته می‌شود، الگو، اسوه و استاد است.

او با اعلام اینکه امروز هر چه داریم از برکت خون شهدا است، افزود: امروز این دانشگاه به عنوان قوی‌ترین قطب علمی جنوب شرق کشور با بیش از ۱۴ هزار دانشجو فعالیت‌هایی خوبی دارد.

محمد نژاد رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان تصریح کرد: شهید پورجعفری در راه اندازی پژوهشکده تولیدات گیاهی این دانشگاه کمک کرد و با امضای «حاج قاسم» توانستیم زیرساخت‌هایی را برای دانشگاه ایجاد کنیم.  

او بیان داشت: "حاج قاسم" و شهید پورجعفری گرچه در دفاع از کشور جان خود را فدا کردند؛ اما همواره به فکر فضای پژوهشی دانشگاه هم بودند.

سردار حاج مهدی ایرانمنش، مسئول دفتر فرماندهی سپاه قدس نیز گفت: سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و پورجعفری شهدایی بودند که در قلب آنان غیر خدا راه نداشت و مردانه در همه صحنه‌های نبرد به دل میدان زدند و در حقیقت داخل تنور آتش رفتند.

او افزود: شهادت هنر مردان خدا است و شهدا با شهادت خود به جامعه معنویت می‌دهند که شهدای تفحص گواه این امر هستند.

سردار ایرانمنش تصریح کرد: امروز هر چه داریم از ثمره خون شهدا است؛ لذا وظیفه مان زنده نگه داشتن یاد شهداست؛ چرا که بر گردن تک تک ما حق دارند.

او با اعلام اینکه شهید شفاعت می‌کند، بیان داشت: خیلی‌ها بالای قبور شهدا حاجت گرفته اند و اگر بارگاه هم برای آنان بسازیم کاری نکرده ایم؛ زیرا آنان در مقابل، جان خود را داده اند.

سردار ایرانمنش به بیان ویژگی‌های شهید پورجعفری پرداخت و محجوب بودن، خداشناس و متعبد بودن، اهل تهجد، مستحبات و قرآن، کم حرف و خجالتی بودن، بصیرت و شناخت نسبت به ولایت و ولایی خاص بودن را از مهمترین ویژگی‌های این شهید والامقام برشمرد.

او افزود: این شهید بزرگوار در کار خود متخصص و اهل ریا نبود. از قشر محروم و زحمتکش بود و ابایی از کار خانه نداشت.  

سردار ایرانمنش تصریح کرد: بهمن ۷۸ که سردار سلیمانی فرماندهی نیروی قدس را تحویل گرفتند دنبال فردی متین و خوب بود و حاج حسین بهترین گزینه بود.  

مسئول دفتر فرماندهی سپاه قدس گفت: سردار شهید پورجعفری، سرداری بود که مثل سرباز گوش به فرمان «حاج قاسم» بود؛ در حالیکه ممکن است برای درجه دار کسر شان باشد؛ اما حاج حسین کوچکترین کار‌ها را انجام می‌داد و «حاج قاسم» می‌گفت، او مثل یک مادر از من مراقبت می‌کند.

سردار ایرانمنش به بیان ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخت و بیان داشت: آنقدر «حاج قاسم» پر کار بود که خستگی را خسته کرده بود.  

او افزود: کمتر روزی بود که هنگام طلوع آفتاب، «حاج قاسم» در محل کار نباشد و برای همین شهادت را به این افراد می‌دهند و این رمز موفقیت است.  

سردار ایرانمنش با اعلام اینکه سردار پورجعفری مرد زمان تنهایی و درد دل‌های «حاج قاسم» بود، تصریح کرد: وی مشاور امین و بسیار صادقی بود و فرمان «حاج قاسم» را بدون دخل و تصرف به انجام می‌رساند و به طور کلی می‌توان گفت، جعبه سیاه «حاج قاسم»بود و چه خوب بود، برای ما می‌ماند.

او با بیان اینکه فرماندهان ما جلو می‌روند و به نیرو‌ها می‌گویند بیایید، بیان داشت: این درحالیست که فرماندهان دیگر جا‌ها در زره‌های محکم نشسته اند و می‌گویند بروید.  

سردار ایرانمنش در بخش دیگری از سخنانش به حواشی اخیر اشاره کرد و گفت: این انقلاب و نظام به سهولت به دست نیامده که با ریختن اراذل و اوباش در خیابان و یا خط و نشان کشیدن برای دیگران از بین برود.

او افزود: خون‌های زیادی برای این انقلاب و نظام داده شده؛ لذا تا آخرین قطره خون پای نظام ایستاده ایم.

سردار ایرانمنش خطاب به دولتمردان آمریکایی تصریح کرد: دست آمریکا به خون بسیاری از افراد کشور‌ها آلوده است و چه جنایت‌ها که همین الان نمی‌کند. حالا برای ما خط و نشان می‌کشد؛ مگر ایران از ایالات شما است که برای ما خط و نشان می‌کشید.  

او بیان داشت: عده‌ای می‌گویند آزادی نیست؛ در حالیکه هر چه می‌خواهند می‌گویند و این‌ها فکر می‌کنند اگر برای نظام اتفاقی بیفتد، آیا وضع ما بهتر از افغانستان و ... خواهد بود؟

سردار ایرانمنش «حاج قاسم»را الگویی بزرگ برای افراد جامعه عنوان کرد و بیان داشت: یکی از موارد مهمی که «حاج قاسم» را به اینجا و این مرحله رساند، دعای والدین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار