وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:رئیس جمهور در جلسه دولت متذکر شدند ارتقای منطقه‌ای برای جنوب کرمان ضروری است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای اداری جنوب کرمان حماسه ۹ دی را به عنوان غبارروبی فتنه‌ها دانست و گفت: وقتی سپهبد شهید با مجاهدت‌های شبانه روزی توانست قدم‌های بلند و ماندگاری بردارد که امروزه الگوی نسل جوان هستند می‌طلبد در این مسیر با ابزار‌های فرهنگی بیش از این تلاش کنیم.

او ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی افتخاری برای جهان اسلام، ایران، آزادگان و طرفداران حق و حقیقت است به این شخصیت میبالیم و افتخار میکنیم که متعلق به این خطه از کشور عزیزمان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما نگاه بخشی به فرهنگ کردیم و دچار مشکل شدیم براساس خروجی ملموس آن تصمیم گرفتیم، چه مثل هوا برای تنفس است از شدت نیاز کمتر دیده شده است.

او افزود: نگاه بخشی به فرهنگ مشکل به وجود آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت برای اولین بار پیوست فرهنگی را برای همه برنامه‌ها الزام کردیم برای پروژه‌های کشور تصویب کردیم هر اتفاق مهم باید به الزامات و تاثیرات فرهنگی آن توجه شود.

اسماعیلی اظهار داشت: با آثار زیان باری مواجه هستیم به دنبال همه پروژه‌های کلان، کوچک و تاثیرگزار موضوع فرهنگ از تابستان ابلاغ شده با تدبیر ریاست جمهوری در قانون بودجه در برنامه هفتم توسعه اولین برنامه پیشرفت جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از کار‌های موثر در پیش نویس برنامه آمده تجدید نظر در بودجه فرهنگ است و دولت مصمم به افزایش این بودجه است.

او افزود: نگاه ما به حوزه فرهنگ این است بتوانیم بخش مهمی از زیرساخت‌های فرهنگی را به پایان برسانیم، ما در ابتدای این دولت بیش از هزاران پروژه در حوزه فرهنگی مواجه بودیم پروژه‌های که حداقل پیشرفت داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این استان ویژگی خاصی دارد، چون استاندار از مقامات ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه‌ها بوده، در اسرع وقت با حمایت استاندار، مجتمع‌های فرهنگی و هنری در جنوب کرمان داریم و شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی تلفنی پیگیر بودند و اولویت قرار دادیم، ما معتقد نیستیم حوزه فرهنگ را معطل این زیرساخت‌های حداقلی کنیم.

او افزود: محرومیت‌ها در جنوب کرمان بالا است و باید کار جدی برای رفع آن‌ها انجام دهیم با همه محدودیت‌ها تلاش خواهیم کرد تا کام مردم را شیرین کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: علی رغم مشکلات، مردم بزرگوارانه برخورد می‌کنند، چون خود را صاحب انقلاب می‌دانند، رهبر معظم انقلاب در این منطقه حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در جلسه دولت در ضرورت‌های ارتقای منطقه‌ای اینجا متذکر شدند ارتقای منطقه‌ای برای جنوب کرمان ضروری است با این عظمت و مشکلات باید به آن توجه ویژه شود.

او افزود: برای ساخت سینما، کتابخانه‌های عمومی، رفع مشکلات، زیرساخت‌ها باید فراهم شود.

اسماعیلی گفت: دشمنان دوست ندارند یکپارچگی پیشرفت ما را ببینند توطئه پشت توطئه با بهانه‌های مختلف به تعبیر رهبری در یک تروریسم رسانه‌ای با بمباران دروغ جلوی پیشرفت نظام و کار دولت را بگیرند تا در ذهن مردم ناکارآمد جلوه دهد.

او افزود: توطئه‌های دشمن هر نظام سیاسی را دچار نابودی می‌کند، اینجا ایران اسلامی است و ما هستیم این همه مشکلات و این هجمه، مردم ایران مردم روز‌های سخت هستند مردم در دوران دفاع مقدس از مرز‌های ایمانی و جغرافیایی خود دفاع کردند به برکت خون شهیدانی مثل سردار سلیمانی در اوج قدرت منطقه‌ای قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت در یک مجاهدت شبانه روزی قرار دارد و رییس جمهوری برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند و برای محرومیت‌های این منطقه اشک تلخ داشت.

اسماعیلی تصریح کرد: با پرهیز از شکاف و دو قطبی، با هر تفکر سیاسی باید برای اعتلای کشور تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار