بخش کودک کتابخانه عمومی بقیه الله میانشهر شهرستان فسا با طراحی ویژه و چهار هزار جلد کتاب کودک و نوجوان افتتاح شد.

آیین افتتاح بخش کودک کتابخانه عمومی بقیه‌الله میانشهر فسا با حضور استاندار فارس، آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، محمدصادق صفرپور، فرماندار فسا و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد.

آیت الله احمد بهشتی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امام جمعه فسا در این مراسم، با ابراز خرسندی از افتتاح این بخش گفت: انشالله با افتتاح این بخش کودکان و نوجوانان ما هر چه بیشتر از خدمات کتاب و کتابخانه بهره‌مند شوند.

او ضمن قدردانی از خیرین گفت: انشالله خیرین مثل گذشته همانگونه که برای تاسیس این کتابخانه کمک کردند، بعد از این هم کار‌های خیرخواهانه خود را در راه توسعه کتاب و کتابخوانی ادامه دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز با اشاره به زیرساخت‌های کتابخانه‌ای ویژه کودکان در فارس گفت: در سطح استان فارس پنج باب کتابخانه عمومی ویژه کودک و و نوجوان وجود دارد، غیر از این برنامه‌هایی برای توسعه بخش‌های مختلف به ویژه بخش کودک در کتابخانه‌ها داریم.

روح الله منوچهری گفت: بیش از ۳۵ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی، کودک و نوجوان هستند. برای اینکه کتابخوانی را از کودکی نهادینه کنیم، طرح‌هایی شامل ایجاد و توسعه بخش‌های کودک، ارتقای منابع کتابخوانی بخش کودک و نوجوان و برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی ویژه کودکان اهتمام ویژه‌ای صورت گرفته است.

او گفت: کتابخانه‌های ویژه کودک در استان به صورت خاص و ویژه و براساس استاندار‌های مناسب و نیاز‌های بومی طراحی و تجهیز شده است.

محمدحسین فیروزی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا نیز گفت: بخش کودک کتابخانه عمومی بقیه الله در مساحت ۱۱۰ متر مربع با اعتیار ۲۵۰ میلون تومان از کمک‌های خیرین به بهره‌برداری رسیده است. این کتابخانه دارای چهارهزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان و مرجع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.