۲۳۹ میلیون تومان درآمد با اشتغال ۱۵ مددجو در کارگاه میناکاری زندان مرکزی یزد حاصل شد.

رضا مقبلی قرائی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد گفت: پانزده مددجوی زندان مرکزی استان یزد در امسال با همت دادگستری کل، اداره کل زندان‌های استان و مسئولان زندان مرکزی یزد، پس از حرفه آموزی در گارگاه فیروزه کوبی به مرحله تولید رسیده و درآمد ۲۳۹ میلیون تومانی کسب کردند.

او افزود: دادگستری کل و اداره کل زندان‌های استان یزد، نیز برهمین اساس در ۷ ماهه امسال با تشکیل ۴۶ کارگاه آموزشی و تولیدی در زندان‌های استان گام موثری در جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان برداشته‌اند، که از میان تشکیل کارگاه‌های خیاطی، چرم‌دوزی، کاربافی، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس و سفال و کفشدوزی در زندان مرکزی یزد نمونه‌ای از کارگاه‌های مستقر در زندان‌های استان یزد است.

رضا مقبلی قرائی اشاره کرد: کارگاه فیروزه کوبی از جمله کارگاه‌های تشکیل شده در زندان مرکزی یزد است که از ابتدای امسال تاکنون ۱ دوره آموزشی فشرده در این کارگاه برای زندانیان علاقه‌مند برگزار شده است.

رضا مقبلی قرائی گفت: محصولات تولیدی مددجویان در گارگاه «فیروزه کوبی» زندان مرکزی یزد توسط سازمان حمایت از زندانیان و یا تشکیل نمایشگاه در درون و بیرون زندان عرضه و بفروش رسیده و درآمد حاصل از آن مستقیما به حساب زندانیان واریز می‌شود و از ابتدای سال تاکنون درآمد حاصله از تولیدات میناکاری مددجویان در این کارگاه ۲۳۹ میلیون تومان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.