مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۱۸ زندانی در یزد به آغوش خانواده بازگشتند.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به برگزاری پویش یلدای رهایی در استان گفت: ۱۱۸ زندانی در سال ۱۴۰۱ به همت خیرین و گذشت شکات آزاد شده‌اند.

او افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب گذشت رضایت مندانه اخذ شده از شکات، پذیرش اعسار و آورده مددجو تامین گردیده و با پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی این ۱۱۸ زندانی از زندان فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار داشت: از این تعداد آزاد شده، ۷۶ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۲۸ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۳ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که از این تعداد ۱۳ نفر زندانی زن بودند که به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ادامه داد: در آستانه شب یلدا هم ۲ مورد آزادی دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد و مجموع آزادی زندانیان امسال به ۱۲۰ نفر خواهد رسید.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ زندانی مشمول کمک ستاد دیه داریم و برای آزادی این زندانیان حدود ۴۰ میلیارد اعتبار لازم است که تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد از این مبلغ تا از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و جلسات با مابقی شکات برای گذشت بیشتر از این مبلغ در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.