ظهر امروز پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور خیل عظیم شهروندان، شهردار تهران، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، ۱۰۰ تن از خانواده‌های معظم شهدا و مدیران ارشد شهری در بوستان نورالزهرا (س) منطقه ۱۰ آرمید.  

«مهدی اخ الصنایع» با اعلام این خبر گفت: ظهر امروز مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام منطقه ۱۰ با حضور «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری و همچنین حضور قریب به ۱۰ هزار تن از شهروندان و خانواده‌های معظم شهدا در بوستان نورالزهرا (س) (تهرانی) برگزار شد. 

‎وی با بیان اینکه پیش از این مراسم، خیل عظیم شهروندان شهیدپرور تهرانی و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد حجت (عج) در محله سیلمانی با این شهید گمنام وداع کردند، اظهار داشت: در این مراسم، حجت‌الاسلام «محمود ابوالقاسمی» سخنرانی کرد و حاج «سعید حدادیان» و حاج «مصطفی خورسندی» ذاکران اهل بیت (ع) به مداحی پرداختند. 

‎به گفته شهردار دیار مهر و ایمان، در ادامه، این شهید ‎گمنام والامقام که در سن ۱۸ سالگی، در عملیات والفجر۱ در فکه به فیض شهادت نائل آمده بود، پس از ۳۹ سال با مشایعت شهروندان میهن‌دوست، ولایی و غیور تهرانی تشییع شد.

‎اخ الصنایع افزود: شب گذشته نیز مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید گمنام در کانون سلمان و مساجد الهادی (ع)، سیدالشهدا (ع)، صاحب الزمان (عج) و باب‌الحوائج (ع) و مجتمع فرهنگی و اجتماعی شهید حبیب غنی‌پور و مقبره الشهدای گمنام در خیابان آزادی با حضور کم‌سابقه شهروندان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد. 

‎وی درباره آماده‌سازی بوستان نورالزهرا (س) و یادمان شهید آن تصریح کرد: یادمان شهید و حسینیه شهید بوستان نورالزهرا (س) طی مدت ۱۰ روز مورد آماده سازی قرار گرفت و علاوه بر بازپیرایی فضای پیرامونی این بوستان، جداره‌های آن بهسازی و جلوه‌های بصری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند.

‎شهردار منطقه ادامه داد: آب نمای یادمان نورالزهرا (س) نیز بر اساس شانیت و جایگاه والای شهید بزرگوار بازسازی ویژه شد، از جمله اینکه در جداره‌های شمالی و جنوبی آن، کاشی‌های هفت رنگ نصب شده و جداره و کف یادمان نیز اقدام به سندبلاست -به منظور تمیزکاری و آماده‌سازی سطوح- شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار