استاندار خراسان جنوبی با سفر به شهرستان بشرویه، شرایط مناطق زلزله زده را بررسی کرد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی عصر امروز جمعه از مرکز اسکان اضطراری زلزله زدگان در شهر ارسک بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

در این بازدید که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار صورت گرفت، فرماندار بشرویه آخرین وضعیت اسکان‌های اضطراری و شرایط بخش را تشریح کرد.

علیزاده فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای اسکان افرادی که به منازلشان در زلزله اخیر آسیب وارد شده وجود دارد، گفت: مراکز اسکان اضطراری شهرستان دارای امکانات گرمایشی و خواب برای زلزله زدگان است و چنانچه فردی تمایل به خوابیدن در منزلش به دلیل ترک خوردگی در زلزله را نداشت، می‌تواند از این مکان‌های فراهم شده استفاده کند.

او افزود: برای خانواده‌هایی که معلول و مریض داشتند، چادر در داخل منازلشان برپا شده است.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید جواد وفایی مقدم

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جریان سفر یک روزه خود به مناطق زلزله زده شهرستان بشرویه به دیدار خانواده شهید جواد وفایی مقدم رفت.

در حاشیه این دیدار، آسیب‌های وارده به منزل این خانواده شهید در جریان زلزله نیز بررسی شد.


بیشتر بخوانید


شهید جواد وفایی مقدم در تاریخ یکم فروردین ۱۳۵۲ در  شهرستان بشرویه دیده به جهان گشود و در تاریخ بیست و یکم تیر ۱۳۷۴ به فیض شهادت نائل آمد.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از روستای رقه

قناعت استاندار خراسان جنوبی از روستای زلزله زده رقه در بشرویه بازدید کرد.

او در دیدار با مردم روستای رقه، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، سومین روز تدفین شهدای گمنام استان را گرامی داشت.

استاندار با اشاره به درخواست اعضای شورای اسلامی رقه مبنی بر احداث سالن ورزشی و اورژانس این روستا گفت: این مشکلاتی که بیان شد را بررسی می‌کنم و پاسخ آن را به شما اهالی محترم اعلام خواهیم کرد، بنده عادت ندارم قولی بدهم که انجام نشود.

او ضمن ابراز خرسندی از اینکه زلزله اخیر بشرویه خسارت جانی به همراه نداشته، گفت: خداوند متعال را شاکریم که در این زلزله خسارت جانی و مالی نداشتیم.

به گفته قناعت بیشتر منازل و خانه‌های روستایی این مناطق خشت و گلی است و برخی خانه‌ها ترک‌های جدی خورده و خطر آوار شدن وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز برای بازدید میدانی شرایط آمدیم تا بتوانیم با اطلاعات جامع و کامل در استان و تهران برای اخذ تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی منازل آسیب دیده اهالی این منطقه پیگیری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.