مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از احداث و بهسازی دو جاده بین مزارع با جذب اعتبارات دولتی در روستا‌های اشجرد و مائین بخش ابرج از توابع این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان با بیان اینکه این عملیات در دو روستا جمعا به طول ۲۲۰۰ متر انجام شده است، گفت: برای اجرای این جاده‌ها بالغ بر دو میلیارد و ۱۶۹ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات خسارت سیل هزینه شده است.

او گفت: با اجرای عملیات بهسازی و ساخت این جاده‌ها ۳۷ بهره بردار با ۱۶۰ هکتار اراضی کشاورزی ازمزایای آن بهره‌مند شدند.

به گفته امیریان، تسهیل رفت و آمد کشاورزان در هنگام اقدام به کاشت، داشت و برداشت به موقع در اراضی زراعی، کاهش خسارت وارده به ماشین آلات کشاورزی در جاده‌های ناهموار و جابجایی نهاده ها، حمل به هنگام نهاده‌ها و انتقال آسانتر محصولات از مزارع به بازار‌های هدف و در نتیجه کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح از مزایای این طرح‌ها است.

او اظهار امیدواری کرد با جذب اعتبارات دولتی سایر جاده‌های بین روستایی و مزارع در سطح شهرستان ترمیم و بازسازی شود تا شاهدکاهش هزینه تولید در واحد سطح باشیم.

نخستین گلخانه تولید لیموترش در مرودشت به بار نشست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید لیموترش چهارفصل (لایم کوات) در فضای گلخانه‌ای در این شهرستان خبرداد و گفت: این گلخانه در سال دوم به مرحله تولید محصول رسیده است.

امیریان با بیان اینکه گلخانه مذکور با مساحت ۱۲۵۰ متر بیش از دو سال است که راه اندازی و نهال کاری شده است، گفت: در سال دوم حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم محصول تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در این گلخانه برای سه نفر به صورت مستقیم و سه نفرنیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

او گفت: محصول تولیدی با توجه به بازار پسندی و نیاز بازار در تمام فصول سال به شیراز و میادین میوه و تره بار ارسال می‌گردد.
این مقام مسئول ابراز کرد: لیمو ترش چهار فصل بعد از یک سال بالغ می‌شود و از سال سوم و چهارم به اوج تولید می‌رسد و محصول زیادی تولید می‌کند.

افتتاح سه کانال انتقال آب کشاورزی 

امیریان از پایان عملیات ساخت سه کانال انتقال آب کشاورزی در روستای مائین ابرج از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: این کانال‌ها جمعا به طول ۷۵۲ متر و از نوع بتنی ذوزنقه‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برای اجرای کانال‌های مذکور ۹۳۴۴ میلیون ریال از محل اعتبارات سیل استانی و ملی هزینه شده است.

امیریان گفت: این کانال ظرفیت انتقال ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد و ۲۲ نفر بهره بردار با یکصد هکتار زمین زراعی از آن بهره مند می‌شوند.

به گفته او، صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز کشاورزی، جلوگیری از نفوذ آب به خاک، انتقال آب با حداقل تلفات، هدایت سریع آب به مزرعه و افزایش راندمان انتقال آب از مزایای اجرای کانال‌های بتنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار