پایگاه اینترنتی جهانشهر افتتاح شد

شهرداری مشهد پایگاه اینترنتی"جهانشهر" را به عنوان بستری برای توسعه روابط بین الملل با حضور نمایندگان سرکنسولهای کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان رونمایی کرد.

شهرداری مشهد همزمان با ١٠ دی ماه و روز ملی مشهد پایگاه اینترنتی"جهانشهر" را به آدرس news.mashhad.ir افتتاح کرد.

این پایگاه اینترنتی اخبار و محتوای خود را به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و روسی منتشر می کند.

محمد بهشتی منفرد مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور روز شنبه در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: مشهد از کلانشهرهایی است که کشورهای مختلف خواهان گسترش تعامل و انعقاد خواهرخواندگی با این شهر هستند.

محمد بهشتی منفرد افزود: در این دوره مدیریت شهری رویکرد جدیدی در گسترش روابط بین المللی وجود دارد و امید است ارتباطات دیپلماتیک شهرداری افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه در ترکمنستان برپا می شود و امید است شهرداری در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشته باشد.

عبدالجابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد در این آیین گفت: اسلام مرز نمی شناسد و هیچ مرزی نمی تواند مسلمانان را از هم جدا کند.

عبدالجابر انصار افزود: بیش از چهار دهه مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران برای مهاجران افغان به خصوص در مشهد قابل قدردانی است.

وی اضافه کرد: هرات و مشهد فراتر از خواهر خواندگی خواهرهای دو قلو هستند و اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی داریم و فرهنگ و تمدن مشهد با فرهنگ و تمدن هرات مشترک است و باید گفتمان جدید و وسیعی بین این ٢ شهر ایجاد شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت:این پایگاه بین المللی باید به عنوان بستر تبادل تجربیات بین کشورهای مختلف باشد که در گام نخست با کشورهای خواهرخوانده مشهد آغاز به کار می کند.

سید ناصر نعمتی افزود: به مرور شهرهای کشورهای مختلف با انعقاد تفاهمنامه همکاری در این پایگاه فعال خواهند شد.

وی تولید محتوا به زبانهای مختلف برای شهر مشهد را از اهداف راه اندازی این پایگاه بیان کرد و ادامه داد: در آینده تورهای مجازی شهرهای کشورهای اسلامی نیز در این پایگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: مشهد از ظرفیت های مناسبی برای ارتقای روابط بین المللی در حوزه های مختلف برخوردار است.

مهدی ناصحی افزود: این ارتقا نیازمند توسعه زیرساختهاست و ١٧ برنامه برای توسعه روابط بین الملل مدیریت شهری پیش بینی شده که رونمایی از این پایگاه بین المللی نخستین اقدام است.

وی تاکید کرد: باید مشهد را به جایگاه اصلی تاریخی و فرهنگی خود در منطقه بازگردانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.