تأکید بر تناسب آراء قضات با جرم‌های ارتکابی در اغتشاشات اخیر

رییس کل دادگستری گیلان گفت: رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر، آراء صادره، متناسب با جرم‌های ارتکابی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در همایش روسای دادگستری و دادستان‌های گیلان با تأکید برعادلانه بودن آراء صادره در پرونده‌های مربوط با اغتشاشات اخیر گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها باید شرعی، قانونی، نظام‌مند و در چارچوب‌های عرفی و بین اللملی باشد.
وی با تأکید بر تناسب آراء قضات با جرم‌های ارتکابی در اغتشاشات اخیر گفت: در فرایند دادرسی کسانی که از عاملان اصلی، محرک و اخلالگر امنیت شناخته شوند آراء و مجازات متفاوتی با فریب خوردگان خواهند داشت.
رییس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: نظارت بر دادرسی صحیح و آراء صادره متناسب، بر عهده روسای دادگستری است.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه دستگاه قضا با کسانی که به قصد براندازی نظام دست به اغتشاش زدند برخورد قاطع و بدون مماشات خواهد داشت گفت: در ناآرامی‌های اخیر رسانه‌های خارج نشین به دنبال عمومی جلوه دادن ناآرامی‌ها بودند.
وی افزود: دشمن همواره در تلاش بود تا اغتشاشات را خیزش عمومی مردم جلوه دهد درحالی که عده‌ای خاص دست به ناآرام کردن جامعه زدند.
رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد: توده و عموم مردم خواهان حفظ نظام بودند درحالی که برخی خواص که تمام آورده هایشان هم از نظام است عامل اصلی و فریب دهنده برخی دیگر بودند.
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه باید رضایت توده و عموم مردم را جلب کنیم گفت: اغتشاش کار گروه خاص و اندکی بود که حرکتشان نیز قوام نداشت.
سیدجلال الدین رضاپور معاون خبر صدا و سیمای مرکز گیلان نیز با اشاره به هجمه رسانه‌ای غرب علیه نظام، به روایت بموقع و صحیح رویداد‌ها برای هدایت اذهان عمومی تأکید کرد و خواستار همکاری مسئولان با رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی برای جلوگیری از سوء برداشت‌ها و انحراف اذهان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.