این روز‌ها در حالی که درختان در مناطق دیگر کشور در خواب زمستانه به سر می‌برند گز‌های کوهی در دامنه رودخانه دامن ایرانشهر با گل‌های رنگارنگ خود منبع خوبی برای تغذیه زنبور‌های عسل شده است.

تیمور کریمزایی بخشدار دامن با بیان اینکه بالغ بر هزار کندوی عسل در مجتمع پرورش کندوی عسل این منطقه وجود دارد، گفت: این ظرفیت زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰نفر اعم از نگهبان، کارگر، برداشت کننده، حمل و عرضه کننده را فراهم کرده است.

تیمور کریمزایی افزود: میزان سطح تولید فرآورده‌های زنبور عسل در طول فصول سال حداقل ۳ بار و هر دوره برداشت به اندازه ۵ تن عسل و ژل رویال از این کندو‌ها استحصال می‌شود که در استان و خارج از استان به فروش می‌رسند.

وی با بیان اینکه عسل تولیدی بخش دامن از برترین نوع عسل‌های مرغوب به شمار می‌رود گفت: درمان مشکلات تنفسی، تسکین سرفه، گلودرد و افزایش ایمنی بدن، ضدعفونی‌کردن عفونت‌ها و زخم‌های پوستی و مدیریت کاهش وزن تنها بخشی از خواص درمانی عسل است.

کریم زائی اظهار کرد: بخش دامن با شرایط آب و هوایی معتدل حداقل در ۹ماه از سال امکان برداشت عسل را دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در این بخش اشتغالزایی مناسبی به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار