رئیس دانشکده فنی کشاورزی امین خاتم از برداشت چغندر علوفه‌ای در سطح سه هزار متر مربع از گلخانه‌های این دانشکده خبر داد.

محمودی رئیس دانشکده فنی کشاورزی امین خاتم گفت: باتوجه به اینکه در دانشکده رشته‌های کشاورزی آموزش داده می‌شود نیاز است دانشجویان علاوه بر آموزش تئوری با روش عملی کاشت، داشت و برداشت محصولات آشنا شوند.

محمودی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان به صورت پایلوت در سطح سه هزار متر مربع چغندر علوفه‎‌ای درگلخانه دانشکده کشت شد و کار برداشت این محصول هم اکنون آغاز شده است.

رئیس دانشکده امین خاتم بیان کرد: باتوجه به نیاز آموزش دانشجویان با نحوه کشت محصولات در محیط گلخانه علاوه بر کشت چغندر علوفه‌ای محصولات فلفل دلمه رنگی، خیارسبز، بادمجان و گوجه فرنگی نیز کشت می‌شود.

در ادامه تاج آبادی کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: با توجه به تامین نیاز علوفه دام شهرستان به صورت پایلوت چغندر علوفه‌ای در سطح سه هزار متر مربع کشت شد و باتوجه به خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

تاج آبادی بیان کرد: تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت‌های هوایی - برگی مناسب، کیفیت بالا غده‌های چغندر، عیار قند مناسب و ارزش غذایی با کیفیت در مقایسه با سایر محصولات علوفه‌ای از ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای است.

او گفت: با توجه به ویژگی‌های چغندر علوفه‌ای، این محصول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام‌های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان‌های کمبود علوفه باشد.

تاج آبادی با بیان اینکه میزان عیار چغندر علوفه‌ای ۱۳ است و با مصرف آن مشکلی برای دام پیش نمی‌آید افزود: با اجرای این طرح به صورت پایلوت امیدواریم بتوانیم بخشی از علوفه مصرفی و مورد نیاز شهرستان را در سال‌های آینده تأمین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار