سامانه موشکی تاکتیکی بومی مرصاد در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با شلیک یک فروند موشک موفق به انهدام پهپاد مهاجم شد.

در مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، طی عملیات شبانه، پهپاد مهاجم در نقش نیروی متخاصم که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی ایران از سمت دریا را داشت با کشف به موقع آن توسط رادار سامانه موشکی تاکتیکی بومی مرصاد در فاصله ۱۵۰ کیلومتری و در ارتفاع ۲۵ هزار پا و انجام هماهنگی با شبکه یکپارچه پدافند هوایی با شلیک یک فروند موشک، پهپاد مهاجم را مورد اصابت قرار داده و سرنگون کرد.

سامانه موشکی تاکتیکی بومی مرصاد، سامانه‌ای متحرک و چالاک است که قدرت کشف آن از ۱۱۰ کیلومتر به ۱۵۰ کیلومتر افزایش یافته است و با استفاده از فن‌آوری‌های به روز دقت و تدوام عملیاتی بالایی دارد و اهداف را در فاصله ۴۰ کیلومتری منهدم می‌کند.

سامانه مذکور این قابلیت را دارد که در کمتر از ۷ دقیقه استقرار و بعد از شلیک موشک در همان مدت زمان موقعیت خود را تغییر دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۴۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بسیار عالی.
دست مریزاد.
درود بر نیروهای مقتدر نظامی. تلاشی که آنها داشته اند باید الگوی مسئولان کشوری باشد.
پیشرفتی که در صنعت موشکی داشتیم به علت این است که تیم اصلی موشکی که در راس آن شهید تهرانی مقدم بود مدتی نزد اهل فن شاگردی کردند. دوم اینکه با تمام توان همت کردند و کار جهادی مخلصانه.
متولیان اقتصاد کشور هم باید مدتی،بروند در کشورهای پیشرفته در بحث اقتصاد و کشور داری #شاگردی کنند. انتصابهای افراد کار نابلد و فاقد توان علمی واقعی (نه مدارک مکاتبه ایی که ارزششان معادل یک کاغذ A4 باطله است) و انتصاب بر اساس سلام و علیک و باندی و جناحی و .... جز نابودی کشور و انقلاب هیچ حاصلی نداشته و نخواهد داشت.و دوم اینکه مختصری،خلوص داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
درود خدا بر شما دلاور مردان و زحمتکشان این سرزمین که سبب سرافرازی و امنیت این مملکت اسلامی هستید
آخرین اخبار