جزئیات ساعت کار جدید ادارات، بانک‌ها و مدارس استان مرکزی

بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان مرکزی تغییراتی در فعالیت ادارات و مدارس ایجاد شده است.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان را به صورت زیر تشریح کرد.

با توجه به تداوم برودت و آلودگی هوا، ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه انرژی به ویژه گاز و برق در زمستان و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان تصمیماتی در جلسه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان اتخاذ شد.

براساس مباحث مطرح شده در جلسه کارگروه مذکور مقرر شد با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری، همه دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها و شرکت‌های بیمه تجاری و بازرگانی (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند با تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط) از تاریخ یازدهم دی‌ماه تا پایان ماه جاری با یک ساعت و ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز به کار کرده و ۳۰ دقیقه تأخیر در اتمام کار ادارات اعمال شود.

با توجه به فصل امتحانات، فعالیت مدارس دوره متوسطه اول و دوم مطابق برنامه زمانبندی تعیین شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود، مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره آموزش ابتدایی (دبستان) در نوبت صبح با یک ساعت و ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز به کار می‌کنند، همچنین ساعت آغاز فعالیت مراکز دانشگاهی با نظر ریاست دانشگاه ذیربط خواهد بود.

با توافق شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها، بانک‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های بیمه (تجاری و بازرگانی از ساعت ۸.۳۰ صبح برای کارکنان و از ساعت ۹ صبح برای مشتریان فعال می‌شوند و پایان کار هم ساعت ۱۴ برای مشتریان و ۱۴:۳۰ برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

روز پنج شنبه پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۱ کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند با تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط) به صورت آزمایشی، دور کار خواهند بود.

فعالیت ستاد و سرپرستی بانک‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های بیمه (تجاری و بازرگانی) با موافقت شورای هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در روز پنجشنبه هفته جاری (۱۵ دیماه) به صورت دورکاری بوده و در صورت لزوم با حداقل نیرو به صورت کشیک فعالیت می‌کنند و ساعت فعالیت شعب بانک‌ها و شرکت‌های بیمه در روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۳ خواهد بود.

مسلما بعد از ارزیابی نتایج و میزان صرفه جویی در مصرف انرژی (گاز و برق) توسط کارگروه مذکور، برای پنج‌شنبه‌های هفته‌های آتی تا پایان دوره هشدار و اضطرار، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

در راستای مدیریت مصرف بهینه انرژی، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌اند یکی از کارشناسان فعال خود را به عنوان مدیر مصرف انرژی یا ممیز مصرف انرژی منصوب و به شرکت گاز استان (دبیرخانه کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی استان) معرفی کنند.

مراکز اداری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمومی و بخش خصوصی (در سطح استان و شهرستان ها) در این دوره دمای وسایل گرمایشی خود را در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم و از فعال کردن تأسیسات گرمایشی پیش از شروع رسمی ساعت فعالیت و پس از اتمام زمان کار و ایام تعطیل خودداری کنند.

همچنین جزییات ساعت کار فعالیت مراکز ورزشی در چارچوب مصوبات کارگروه مدیریت تأمین پایدار انرژی، توسط اداره کل ورزش و جوانان استان به مبادی ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.