رایگان شدن موزه‌های استان مرکزی در سالروز شهادت سردار سلیمانی

در راستای گرامیداشت سردار سلیمانی و هفته مقاومت روز ۱۳ دی ماه موزه‌های استان مرکزی رایگان هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت بازدید عموم از موزه‌های استان رایگان است.

استان مرکزی در مرکز و قلب ایران زمین خاستگاه مشاهیر و پرورنده تحولات تاریخی متعدد از دوره‌های پیش از اسلام تا معاصر است.

این استان با بهره مندی از ۱۳ موزه دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان حرف‌های زیادی را از سبقه تاریخی ایران زمین و آرایه‌های فرهنگی و معنوی این دیار در خود دارد.

استان مرکزی از دیرباز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و در بخش‌هایی از ان آثار تمدن هفت هزار ساله مشاهده شده و در خود ابنیه و اشیای فرهنگی و باستانی ارزشمندی دارد که گواه از جلوه‌های تمدن سازی است.

آشنایی با این آثار اطلاعات مفیدی را از اجزای زندگی فردی و اجتماعی گذشتگان و جلوه‌های رفتاری پیشینیان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

حضور مسافران در استان مرکزی فرصتی است تا با رفتن به موزه‌ها و آشنایی با گنجینه‌های تاریخی علاوه بر ترسیم بن مایه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، خاطرات خوشی را نیز برای خود رقم بزنند.

موزه یک واحد تحقیقاتی، فرهنگی، هنری و آموزشی است که میراث‌های کشور در آن به شیوه علمی و فنی نگهداری، مطالعه و معرفی می‌شود و از مهمترین کار‌های موزه‌ها به نمایش گذاشتن انسان گذشته در برابر چشمان انسان معاصر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.