۴۵۰۰ نفر در آزمون های فرهنگ و هنر خراسان رضوی ثبت‌نام کردند

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این استان در سی و نهمین دوره از آزمون‌های جامع و ادواری فرهنگ و هنر ثبت‌نام کردند.

جواد روشندل افزود: مهلت ثبت نام برای متقاضیان در آزمونهای ادواری فرهنگ و هنر استان خراسان رضوی پایان آذرماه بود که درخواست آنها در بیش از ۳۰ رشته فرهنگی و هنری در سامانه مربوطه ثبت شده است و پرمتقاضی ترین این رشته ها، گرافیک، طراحی پارچه و لباس، موسیقی، نقاشی، چهره سازی و عکاسی است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۶ مرکز مهارتی در حوزه فرهنگ و هنر استان خراسان رضوی گفت: عمده افراد شرکت کننده در این آزمونها بازماندگان از تحصیل هستند تا با گرفتن گواهینامه این آزمونها بتوانند دیپلم مهارت شاخه کار و دانش را دریافت کنند.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: داشتن حداقل ۱۷ سال تمام و دارا بودن حداقل گواهی قبولی پایه نهم آموزش متوسطه یا معادل آن در نظام جدید آموزش متوسطه از شروط لازم برای ثبت نام در آزمون های ادواری حوزه فرهنگ و هنر است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی بیان کرد: این آزمون شامل استانداردهای مصوب مهارتی در حوزه فرهنگ و هنر است که بر اساس تفاهمنامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و افراد می توانند در صورت گرفتن نمره قبولی در ۲ بخش نظری و عملی گواهینامه معتبر را دریافت کنند.

روشندل با بیان اینکه برگزاری آزمون مزبور در ۲ قالب "آزمون جامع مهارتی" و "آزمون ادواری" انجام می گیرد، گفت: در آزمون جامع مهارتی چهار هزار و ۲۰ نفر در مرحله کتبی (مجازی) حضور می یابند که از این تعداد سه هزار و ۵۸۴ نفر در آزمون عملی هم شرکت خواهند کرد.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در آزمون ادواری نیز ۵۵۸ نفر در مرحله کتبی حضور می یابند که از این تعداد ۵۰۲ نفر نیز در مرحله عملی شرکت خواهند کرد.

گفتنی است: مرحله عملی آزمون ادواری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ۱۵ و ۱۶ دی ماه به ترتیب برای خواهران و برادران برگزار می شود، زمان برگزاری مرحله کتبی آزمون ادواری طی روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه به ترتیب برای خواهران و برادران به صورت برخط خواهد بود. مرحله کتبی آزمون جامع مهارتی در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه به صورت برخط و مرحله عملی این آزمون روزهای ۱۳ و ۱۴ دی ماه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.