پشتیبانی بیش از ۳ هزار معلول کم‌توان ذهنی در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد

رئیس هیئت مدیره موسسه توانبخشی بوستان شکوه مهر گفت: خدمات توانبخشی به معلولان ذهنی در مشهد تحت حمایت این موسسه ارائه می‌شود.

محمدهادی اشرافی رئیس هیئت مدیره موسسه توانبخشی بوستان شکوه مهر گفت: تمامی افراد دارای معلولیت تحت حمایت این موسسه، بی سرپرست هستند که ۲۳۰ نفر از کم توانان ذهنی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

 

او افزود: بیشتر این افراد، رها شدگان در حرم مطهر رضوی می‌باشند که به این مرکز گسیل شده اند و در کنار معلولان ذهنی، تعداد ۱۷۵ فرد سالم بی سرپرست نیز در یکی دیگر از آسایشگاه‌های تحت نظارت نگهداری می‌شوند.

 

رئیس هیئت مدیره موسسه توانبخشی بوستان شکوه مهر ادامه داد:موسسه بوستان شکوه مهر همچنین ۲هزار نفر از آسیب دیدگان جسمی و حرکتی را خارج از موسسه، تحت سرپرستی مادی و معنوی دارد که ۱۷۰ نفر نیز مستقل شده اند.

 

اشرافی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی مشهد مقدس در ارتباط با اعطای کمک ۵ میلیارد تومانی به مراکز نگهداری از معلولان بیان کرد: خوشبختانه دوره کنونی مدیریت شهری، حمایت‌های سودمندی از جامعه معلولان داشته است و مصوبه اخیر شورای شهر در راستای بازدید ریاست شورا، شهردار مشهد مقدس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان شهری بوده است.

 

او تصریح کرد: در سراسر جهان، مدیریت مراکز نگهداری از معلولان و اقشار آسیب پذیر با شهرداری هاست؛ لذا می‌توان گفت مراکز نگهداری از معلولان زیرمجموعه مدیریت شهری است و انتظار داریم تعامل حداکثری با مراکز نگهداری از معلولان داشته باشند.

 

رئیس هیئت مدیره موسسه توانبخشی بوستان شکوه مهر تاکید کرد: آورده مالی مبتنی بر مصوبه شورای شهر مشهد را صرف افزایش ظرفیت‌های عمرانی این مرکز و تجهیز دیگر مراکز خواهیم کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار