بخشودگی جریمه معوق وام کشاورزی /پرداخت غرامت ۲ هزار میلیارد ریالی بیمه به کشاورزان

معاون اعتبارات بانک کشاورزی گلستان گفت: اگر پرداخت قسط وام کشاورزانی که واحد تولیدی دارند به تعویق افتاده است طبق شرایطی مشمول بخشودگی جریمه معوق می شوند.

خواجه در مورد طرح حمایتی بخشودگی جریمه تاخیر در پرداخت وام کشاورزی گفت: کشاورزانی که واحد تولیدی دارند و وام دریافت کرده و تاخیر در پرداخت اقساط وام داشته اند، سود ناشی از تعویق، مشمول بخشودگی بند خ می‌شود.

او ادامه داد: این قانون برای کسانی است که سر رسید وام شان از تاریخ یک مهر ۹۶ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ بوده است.

خواجه گفت: بر این اساس، کشاورزان با مراجعه به بانک کشاورزی، یا اصل وام را تسویه و یا یک قرارداد جدید با حضور کشاورز و ضامن تنظیم کنند.

او در گفتگو با رادیو گلستان در مورد بیمه زنبورداری که از سوالات مخاطبان بود نیز گفت: بیمه زنبورداری، بر دو نوع بیمه پایه و بیمه تکمیلی است.

او با بیان اینکه آن‌ها فرمی را دریافت و با انتخاب نوع بیمه، آن را امضا می‌کنند افزود: با توجه به درخواست متقاضی و با توجه به شرایط و نیاز بیمه‌ای، موارد ذکر شده را انتخاب می‌کند.

خواجه با بیان اینکه هر عامل خسارتی برای خودش بیمه دارد و در مجموع یک حق بیمه پرداخت می‌شود افزود: بیمه پایه زنبور داری در خصوص حوادث قهری و بیماری لوک آمریکایی است و مابقی بیماری‌های زنبور، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد.

او افزود: اگرزنبور‌ها درگیر بیماری لوک آمریکایی شوند سازمان دامپزشکی استان باید آن را تایید کند.

خواجه با اشاره به اینکه بیمه کشاورزی به دنبال منفعت نیست چرا که مورد حمایت دولت است افزود: امسال حدود ۲ هزار میلیارد ریال، غرامت، به ۶ هزار و ۳۱۳ نفر پرداخت شد.

خواجه افزود:بیمه اجباری نیست، اما برای اینکه کشاورز بتواند از نهاده‌ها استفاده کند بهتر است که بیمه را انجام دهد.

او با بیان اینکه قبلاً بیمه را بانک کشاورزی انجام می‌داد، اما اکنون این موضوع را به شرکت‌های خصوصی واگذار کردیم افزود: برای اینکه شرایط بیمه و هر بند آن بهتر و راحت‌تر به اطلاع بیمه گذار برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.