معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سواد دیجیتال و فضای مجاز ویژه معلم‌ها و فرهنگیان استان درحال برگزاری است.

جلال رحیمی بیدک در دومین جلسه آموزشی و توجیهی طرح سواد دیجیتال این استان با اشاره به برگزاری دوره سواد دیجیتال در کهگیلویه، گفت: معلمان باید به سواد دیجیتال و علوم روز رایانه و فضای مجازی آشنا باشند تا از دانش‌آموزان خود در این زمینه جلوتر بوده و پاسخ‌گوی نیاز‌های روزمره در مواجهه بامشکلات باشند.

او افزود: طرح سواد دیجیتال از اول دی آغاز و تا هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

بهنام مجیدیان فرد، رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی استان گفت: در این طرح معلمان با مهارت‌های هفت‌گانه و نرم‌افزار اسکرچ (نوعی زبان برنامه نویسی که بیشتر به صورت تصویری و پازلی انجام می‌شود و برای آمادگی ذهن بچه‌ها برای برنامه نویسی و هم چنین عملی کردن داستان‌ها و بازی‌های ذهنی شان استفاده می‌شود) آشنا شده و می‌توانند در پایان دوره محتوای الکترونیکی تولید کنند.

او بر اهمیت آموزش طرح سواد دیجیتال و جدی گرفتن سواد رسانه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: یکی از ضعف‌های ما پایین بودن سواد رسانه‌ای است که برای رفع این مشکل، نیاز به بالا بردن سواد رسانه‌ای بین دانشجو معلمان، دانش‌آموزان و آموزگاران دوره‌ی ابتدایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.