مادر پله طرفدار فوتبالیست شدن پسرش نبود. این به این دلیل بود که پدر پله، دوندینیو، در حین بازی فوتبال برای باشگاهی در سائوپائولو، قربانی آسیب مینیسک زانویش شد.

پله اسطوره فوتبال برزیل در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ به دلیل نارسایی درگذشت. او در زمان مرگ ۸۲ ساله بود. مادر پله، اما همین ماه گذشته ۱۰۰ ساله شد.

مادر پله طرفدار فوتبالیست شدن پسرش نبود. این به این دلیل بود که پدر پله، دوندینیو، در حین بازی فوتبال برای باشگاهی در سائوپائولو، قربانی آسیب مینیسک زانویش شد. پله در مصاحبه‌ای فاش کرد: «مادرم وقتی جوان بودم می‌گفت: «پدرت را می‌بینی؟ او خوب بازی نکرد، او یک مشکل (مصدومیت) دارد. تو باید معلم یا پزشک بشوی نه فوتبالیست.»

دوندینیو پدر پله در ۱۶ نوامبر ۱۹۹۶ در سن ۷۹ سالگی درگذشت. سلست در ۱۰۰ سالگی هنوز زنده است و پله اخیراً در مورد او در رسانه‌های اجتماعی پستی منتشر کرده است.

وقتی پله به دنیا آمد مادرش چند سال داشت؟

مادر پله سلست در ۲۰ نوامبر ۱۹۲۲ در Tres Coracoes به دنیا آمد. او پله را در ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ به دنیا آورد. بنابراین، مادر پله تقریباً یک ماه تا ۱۸ سالگی فاصله داشت که او را به دنیا آورد. او دو فرزند دیگر به نام‌های زوکا و ماریا لوسیا ناسیمنتو به دنیا آورد.

با وجود اینکه به خاطر اتفاقی که برای دونینیو رخ داد، او مخالف حرفه فوتبالی پله بود، اما استعداد پله را تشخیص داد. سلست از او و انتخاب هایش حمایت کرد. او همچنین جایزه بهترین مادر سال برزیل را توسط O Globo برای رابطه اش با پسرش دریافت کرد.

مادر پله چند سال دارد و کجاست؟

مادر پله، سلسته، ماه گذشته در ۲۰ نوامبر ۱۰۰ ساله شد. اسطوره فوتبال برزیل قبل از مرگ او پیام تبریک تولد مادرش را همراه با سه عکس از آن‌ها در کنار هم منتشر کرد.

او در اینستاگرام نوشت: «امروز، ۱۰۰ سال از زندگی دونا سلست را جشن می‌گیریم. او از کودکی ارزش عشق و آرامش را به من آموخت. من بیش از صد دلیل دارم که از اینکه پسرش هستم سپاسگزارم. من این عکس‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارم، برای هر روزی که در کنارم هستی ممنونم، مامان.»

سلست سال‌های اخیر زندگی خود را در مکانی گذرانده است که پسرش موقعیت افسانه‌ای خود را تثبیت کرده است. در منطقه سانتوس سائوپائولو. پله بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ به عنوان بازیکن در سانتوس پیشرفت کرد. در آن سال‌ها، او سه جام جهانی فیفا را برای برزیل در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ به دست آورد.

منبع : همشهری آنلاین

برچسب ها: پله ، اسطوره فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.