نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: پارسال حدود ۱۰ میلیون قطعه مرغ و ۳ هزار تن گوشت قرمز و سفید به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و شرعی از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

حجت الاسلام حسینی مقدم در همایش غذای در شیراز گفت: در کشتارگاه‌های کشور قریب ۸۰۰ نفر کارشناس مذهبی کار نظارت شرعی بر دام و طیور ذبح شده را انجام می‌دهند.

او گفت: عرضه گوشت سالم و شرعی در کشتارگاه‌های سراسر کشور فراهم است و کشتارگاه‌هایی که مجوز و نشان حلال را دارند امکان صادرات گوشت و محصولات خود را به کشور‌های مسلمان طبق ضوابط سازمان دامپزشکی دارند.

رضاییان زاده معاون سلامت سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: روش ذبح حلال که در کشتارگاه‌های کشور صورت می‌گیرد مطابق استاندارد‌های جهانی ذبح دام است که در این روش بیشترین خون از بدن دام خارج می‌شود و باعث افزایش کیفیت گوشت استحصالی می‌شود.

در این همایش که با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن کوثر مجموعه علوم و تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد یک دوره آموزشی برای بیش از ۱۲۰ نفر از ذابحین و ناظرین شرعی از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار