مرگ و میر مادران باردار در مراغه به صفر رسید

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: مرگ و میر مادران باردار طی امسال در مراغه به صفر رسیده است.

آقای حق گشایی گفت:طی امسال با تشدید نظارت بر بخش زایمان، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و مراقبت از مادران باردار، مرگ و میر مادران باردار در مراغه به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: مادران در طول بارداری به طور معمول در هشت نوبت توسط مراقبین سلامت، بهورزان و پزشکان مراقبت  ویزیت می‌شوند و مادران باردار پرخطر علاوه بر اینکه دفعات مراقبت بیشتری دریافت می‌کنند برای تکمیل روند مراقبت و درمان به درمانگاه تخصصی زنان واقع در بیمارستان بهشتی ارجاع داده می‌شوند.

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: تمام مکمل‌های لازم برای دوران بارداری اعم از قرص ویتامین D، قرص فروس سولفات و کپسول مولتی ویتامین و همچنین قرص فولیک اسید به صورت کاملا رایگان در اختیار مادران باردار قرار داده می‌شود.

آقای حق گشایی افزود: مادران باردار حتما بعد از اطلاع از بارداری خود برای تشکیل پرونده به مراکز بهداشتی مراجعه و از توصیه‌ها و آموزش‌های مراقبین، بهورزان و پزشکان بهره‌مند شوند.

وی از بانوان خواست برای دریافت مراقبت‌های قبل و حین بارداری و بعد از بارداری به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشت در مناطق شهری و خانه بهداشت در مناطق روستایی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.