قرارداد کشت در بیش از پنج هزار هکتار گندمزار سلسله منعقد شد

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: پنج هزار و ۷۳۷ هکتار از اراضی این شهرستان در قالب طرح کشت قراردادی برای تولید گندم، نهایی شده است.

روح الله حقی منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله اظهار کرد: طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه شهرستان سلسله سه هزار و ۸۰۰ هکتار کشت قراردادی گندم بود اما با استقبال خوب بهره برداران، انعقاد قرارداد برای پنج هزار و ۷۳۷ هکتار از اراضی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله تصریح کرد: عملکرد جهاد کشاورزی سلسله در این راستا ۱۴۵ درصد نسبت به سهمیه تعیین شده محقق شد و شهرستان جزو مناطق پیشروی کشور در اجرای کشت قراردادی محسوب می شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با ۲ هزار و ۳۲۷ بهره بردار بخش کشاورزی در سلسله افزود: در حال حاضر کشت قراردادی مختص گندم آبی است و به دلیل عملکرد خوب شهرستان در این زمینه، عملکرد لرستان نیز ارتقا یافته است.

به گفته حقی منصوری وسعت اراضی آبی و دیم سلسله به ترتیب ۱۵ و ۲۰ هزار و سطح باغات آن سه هزار هکتار است که ۱۹ هزار و ۵۹۳ نفر از این سطح بهره برداری می کنند.

وی با اشاره به حجم تولیدات بخش کشاورزی سلسله تصریح کرد: سالانه چهار هزار و ۲۸۰ تن محصول در بخش باغی، ۲۹۹ هزار و ۱۶۹ تن در بخش زراعی و ۲۵ هزار و ۷۳۲ تن در بخش دامی شهرستان تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به فعالیت ۷۵ هزار و ۵۵۹ نفر از جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری شهرستان در زمینه کشاورزی عنوان کرد: این منطقه با وجود کم بودن وسعت به دلیل آب و هوای مناسب و خاک مساعد، قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی همچون گندم، جو، چغندرقند، کلزا، گردو، زعفران و تولیدات بخش شیلات در لرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.