یکی از شرکای گروه باج افزار به بزرگترین بیمارستان کودکان در کانادا حمله هکری کرد.

در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی بیمارستان SikKids در تورنتو مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت و در نتیجه آن، سازمان مذکور نتوانست به بسیاری از سیستم‌های حیاتی خود دست یابد.

حمله هکری به افزایش مدت زمان انتظار بیماران منجر شد. در ۲۹ دسامبر سال گذشته میلادی این بیمارستان اعلام کرد دسترسی به حدود ۵۰ درصد سیستم‌های دارای اولویت خود از جمله سیستم‌هایی که به تشخیص و درمان بیماری کمک می‌کردند، را دوباره به دست آورده است.

در روز‌های گذشته دومینیک آلویری یکی از محققان امنیت سایبری یک بیانیه عذرخواهی از سوی گروه هکری «لاک بیت» (LockBit) به دلیل نقشش در این رویداد را مشاهده کرد. گروه هکری مذکور اعلام کرده بود رمزگشا‌های رایگان را در اختیار SickKids قرار می‌دهد. با آن رمزگشا، بیمارستان می‌تواند دوباره همه شبکه‌ها را رمزگشایی کند. این روند احتمالاً هنوز هم هزینه و زمان زیادی دارد که جنایتکاران در مورد آن چیزی نمی‌گویند. هکر‌ها همچنین در مورد داده‌هایی که ممکن است در این حمله به سرقت رفته باشد نیز چیزی نمی‌گویند.

LockBit به شخص ثالثی اشاره می‌کند که گفته می‌شود بیمارستان کودکان را هدف قرار داده است. این یک شرکت وابسته است که از LockBit استفاده می‌کند. LockBit یک باج افزار است که مجرمان دیگر می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و سپس درصدی از درآمد اخاذی را به سازندگان اصلی بپردازند.

به عنوان بخشی از توافقنامه میان هکرها، گروه ۲۰ درصد از باج‌های پرداختی را دریافت می‌کند. علاوه بر آن، گروه هکری مدعی است که همکارانشان را از هدف قرار دادن موسسات درمانی که ممکن است درنتیجه حمله، فردی فوت کند را منع کرده است.

روز یکشنبه بیمارستان SickKids در بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرد و گفت: مشغول همکاری با کارشناسان امنیتی است تا استفاده از رمزگشا را تایید و ارزیابی کند و افزود هیچ باجی پرداخت نکرده است.

منبع:انگجت/ tweakers.net

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.