معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری؛

مقاومت و پایداری باعث رشد و تعالی انقلاب اسلامی می‌شود

حسین‌میرزایی گفت: مقاومت و پایداری باعث رشد و تعالی انقلاب اسلامی می‌شود و هر جایی که به این موضوع مهم توجه شده، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی حاصل شده است.

محسن حسین‌میرزایی اظهار داشت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر گفتمان امام راحل عظیم‌الشأن و انقلاب اسلامی را احیا کرد.

وی افزود: مقاومت و پایداری یکی از آموزه‌های اصلی اسلام به‌شمار می‌رود.

حسین میرزایی مقاومت و استکبارستیزی را از محوری‌ترین موضوع‌های انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و اضافه کرد: مقاومت و پایداری در گفتمان فاخر امامین عزیز انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی اُسوه جهانی مقاومت دانست و یادآور شد: استکبارستیزی، مقاومت و پایداری جزو لاینفک انقلاب اسلامی است که تعطیلی‌بردار نیست.

حسین میرزایی اظهار داشت: با عنایت به آیه‌های شریفه قرآن کریم و مرور در تاریخ اسلام، علاوه بر پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، برخی مؤمنان نیز به‌عنوان اُسوه معرفی شده‌اند و معروفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی جامعه اسلامی امروز را نیازمند اُسوه‌ها و الگو‌ها دانست و گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ایران اسلامی و جبهه مقاومت برای یاری‌دادن و نُصرت دادن به اسلام و ولایت‌مداری به‌عنوان الگو و اُسوه مطرح بود.

حسین‌میرزایی به ویژگی‌های بارز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: منش، سُلوک و تفکر شهید سلیمانی به یک مکتب جاودانه تبدیل و راه وی برای ما درس و سرمشق شد.

وی جامعیت دارای ریشه در آموزه‌های دینی و همراه با عقلانیت را نخستین ویژگی مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: مکتب این شهید دارای پایه‌ها و ارکانی است که باید شناخته شود.

حسین میرزایی لطافت روحی و مهربانی در کنار صلابت و حماسه‌سازی را ویژگی دیگر مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اعلام و اضافه کرد: این شهید بزرگوار «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود.

وی مکتب حاج قاسم سرشار از الگو‌های تربیتی بزرگ دانست و یادآور شد: مقاومت سردار سلیمانی به این علت بود که می‌دانست مقاومت باعث اعتلای اسلام می‌شود و هر سازش باشد به‌دنبالش شکست وجود دارد.

حسین‌میرزایی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را شاگرد شاخص مکتب امامین عزیز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: شهید سلیمانی عمر خود را وقف انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن کرد.

وی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ذره‌ای از ولایت‌مداری کوتاه نمی‌آمد تا حدی که در ولایت‌مداری یک میزان و شاخص برای همگان است و هر کس باید میزان ولایت‌مداری خود را با مکتب شهید سلیمانی مقایسه کند.

وی ولایت‌مداری، اخلاص، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی در برابر دشمنان، مهربانی، فروتنی و تواضع را از دیگر ارکان مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: اخلاص حاج قاسم باعث درخشش وی شد.

حسین میرزایی کار، سخن و حرکت برای خدا را از ویژگی‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اعلام و تاکید کرد: دلسوزی برای مردم به‌خصوص خانواده معزز شهدا از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود.

وی رابطه عاطفی عمیق شهید سلیمانی با خانواده شهدا را کم‌نظیر دانست و افزود: این شهید والامقام در مسایل نظامی، سیاسی و فرهنگی یک فرمانده جامع و شجاع بود و شجاعت شهید سلیمانی را از جنس تدبیر و عقلانیت اعلام کرد.

حسین میرزایی انقلاب اسلامی را سرشار از توانمندی و پیام‌های تحول‌آفرین برای جهانیان دانست و یادآور شد: سردار سلیمانی این پیام‌ها را به منطقه بُرد و توسعه روحیه بسیج، مقاومت و ولایت‌مداری در منطقه از سوی شهید سلیمانی بسیار ارزشمند و مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ساری و جاری شدن گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا را رهاورد مکتب حاج قاسم دانست و اظهار داشت: با اقدامات سردار سلیمانی و یاران شهیدش حقانیت جمهوری اسلامی، جهانی شد.

وی گفت: شهید سلیمانی محدود به مرز‌های ما نیست و شخصیتی جهانی بود که اُسوه و الگوی مقاومت در جهان اسلام و شاخص‌ترین چهره جبهه مقاومت است.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: شهید سلیمانی با فرماندهی بی‌نظیر خود تمامی طرح‌های آمریکا و نظام سلطه را با شکست مواجه می‌کرد و نام او مانند خورشیدی در تارک جبهه مقاومت جهان می‌درخشد.

وی با اشاره به بی‌بدیل بودن نقش‌آفرینی شهید سلیمانی در محور مقاومت افزود: مکتب حاج قاسم تمامی فضائل دوران دفاع مقدس را به‌علاوه شاخصه پایداری و مقاومت را دارد.

حسین میرزایی تصریح کرد: باید فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مکتب حاج قاسم سلیمانی را جدی بگیریم تا سلیمانی‌های زیادی در جامعه داشته باشیم و این مهم با تبعیت از مکتب امامین عزیز انقلاب اسلامی شدنی است.

وی یادآور شد: امروز به برکت خون پاک شهدای عزیز مردم علاقه زیادی به شهیدان دارند که نمونه آن حضور گسترده مردم چهارمحال و بختیاری در آیین تشییع پیکر شهدای گمنام بود و تشییع پیکر شهید گمنام در پردنجان شهرستان فارسان بازتاب جهانی داشت.

حسین‌میرزایی با اشاره به توجه مردم به ارزش واقعی ایثار شهدا ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان عاشق این شهید بزرگوار هستند و در همین راستا باید مکتب شهید سلیمانی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را قهرمان جوانان و نوجوانان دانست و گفت: این قشر شهید سلیمانی را به‌عنوان یک اسطوره سرلوحه و الگوی خود قرار می‌دهند.

حسین میرزایی تاکید کرد: سردار سلیمانی بار دیگر گفتمان امام راحل عظیم‌الشأن و انقلاب اسلامی را احیا کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که شهداء مظهر قدرت کشور هستند و باید گفت سردار سلیمانی قدرت‌آفرین‌ترین شهید ایران است.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی و خون مطهر این شهید بزرگوار همچون دوران پُربرکت حیات وی ثمر‌های زیادی برای انقلاب اسلامی داشت.

حسین‌میرزایی اضافه کرد: ما باید با تأسی از مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در برابر جنگ ترکیبی دشمن ایستادگی کنیم تا زمانی که دشمنان به‌طور رسمی اعلام کنند در سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند.

وی اهمیت تحلیل خوب و درست از سیره شهدا را بالاتر از روایت‌گری از آن‌ها دانست و یادآور شد: تا زمانی که ملت ما ملت امام حسین (ع) و ملت شهادت باشد، شکست‌ناپذیر است پس باید مکتب حاج قاسم به‌درستی معرفی و تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم درس‌گیری از مکتب و راه شهداء ادامه داد: شهید سلیمانی فرزند عاشورا و درس‌آموخته مکتب سیدالشهداء بود و هر چه پیش‌تر برویم عظمت وجودی این شهید بزرگوار بیشتر نمایان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار