قرارداد ۲ میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای عقیم‌سازی و نگهداشت سگ‌های بلاصاحب

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از عقد قرارداد دو میلیاردی تومانی طی امسال برای استفاده از خدمات پناهگاه حیوانات و کلینیک دامپزشکی خبر داد.

خانم هراتی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: مالکیت غیر مسئولانه سگ‌های بلاصاحب باعث افزایش انفجاری تعداد این حیوانات شده و به‌ طوری که تخم پرندگان و جان شهروندان نیز از گزند این سگ‌های در امان نبوده و تنوع زیستی محیط را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: طی امسال بیش از یک‌هزار قلاده سگ از معابر شهری زنده‌گیری شده و طبق پروتکل‌های ابلاغی توسط خودرو‌های مخصوص و با حضور کارشناسان مجرب اداره کل دامپزشکی واکسینه و عقیم‌سازی می‌شوند.

خانم هراتی با اشاره با آمار ارائه‌شده سگ‌های ولگرد توسط دوستداران حیوانات گفت: کل آمار سگ‌های بلاصاحب در تبریز توسط دوستداران حیوانات یک‌هزار قلاده گزارش شده بود ولی پس از شروع عملیات زنده‌گیری با تعداد بیشتری از رقم اعلامی مواجه شدیم.

وی یادآور شد: سازمان پسماند مدیریت شهری برای واکسینه کردن، عقیم‌سازی و نگهداری این حیوانات بلاصاحب قرارداد همکاری به مبلغ دو میلیارد تومان با پناهگاه حیوانات  و کلینیک دامپزشکی منعقد کرده و از خدمات این مراکز استفاده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.