وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد بین ۱۰ تا ۴۹ ساله در کشور وجود دارد.

علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش و پرورش در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان خراسان رضوی گفت: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد بین ۱۰ تا ۴۹ ساله در کشور همچنین ۵۰ هزار نوسواد در کشور نیز دوره ابتدایی را تمام نکرده اند.

او افزود: وقتی سن دانش آموزی افزایش پیدا می‌کند، این افراد نسبت به آموزش و آموختن دچار مقاومت می‌شوند و زمانی ما می‌توانیم بی سوادی را در کشور ریشه کن کنیم که همه دست در دست هم برای آموزش آن‌ها اقدام کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نهضت سوادآموزی مسئول حل معضل بی‌سوادی در کشور نیست و برای این موضوع باید همه پای کار بیایند تا با کمک همه مردم سوادآموزی به نتیجه برسد.

علیرضا عبدی بیان کرد: در سال ۱۳۵۷ بیش از ۴۸ درصد جمعیت کشور بی‌سواد بودند و اکنون تعداد این افراد کاهش بسیاری یافته است، اما برای ریشه کن کردن بی سوادی در کشور باید مردم، نهاد‌ها و دولت به عنوان یک تکلیف در این موضوع سهم خود را اجرا کنند.

او تصریح کرد: در استان خراسان رضوی ۱۸ هزار بی سواد مورد شناسایی قرار گرفته اند که ۱۳ هزار نفر آن‌ها جذب نهضت سوادآموزی شدند.

بیش از ۲۰ هزار نفر در خراسان رضوی جذب سواد آموزی شده اند

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به موضوع جذب سوادآموز گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در سه مقطع نوسواد، انتقال و تحکیم در استان خراسان رضوی جذب سوادآموزی شده اند که آموزش آن‌ها در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه برای افراد بازمانده از تحصیل نیز برنامه‌های خوبی در دست اقدام است که باید اجرایی شود، افزود: خراسان رضوی با ۲۶ هزارو ۵۸۰ نفر بعد از استان خوزستان در رتبه دوم کشوری جذب سوادآموزان در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر اقدامات خوب نهضت سواد آموزی در استان ایجاد دبیرخانه سواد‌های ۱۲ گانه مورد تایید یونسکو در استان است که با به دست آمدن نتایج مثبت آن، امکان گسترش آن در سراسر کشور نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.