جریمه ۸ میلیون یورویی مربوط به تبلیغات شخصی سازی شده در فروشگاه اپ شرکت اپل است.

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌های فرانسه (CNIL) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تنظیم تبلیغات هدفمند در بخش «تنظیمات» آیفون به طور خودکار فعال بوده است.

این درحالی است که چنین تنظیماتی برای فعالیت دستگاه لازم نبوده است.

گروه لابی گری که این شکایت را مطرح کرده معتقد است اپل در iOS۱۴ پیش از آنکه کاربران اجازه دهند اپ‌های موبایل نصب شده روی آیفون شناسه‌های کلیدی برای تبلیغات هدفمند را جمع آوری کنند، به طور شفاف رضایت آن‌ها را دریافت نکرده است.

اپل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش Apple Search Ads بسیار فراتر از پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال دیگر عمل می‌کند و گزینه‌های شفاف درباره انتخاب تبلیغات شخصی سازی شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع: رویترز

برچسب ها: اپل ، جریمه میلیونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.