در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی؛

طرح‌های بر زمین مانده شهرستان درمیان اعتبار گرفت

پارک بانوان اسدیه، پل شهر گزیک و سد تغذیه‌ای گزیک از جمله طرح‌هایی است که در جریان سفر دولتمردان به شهرستان درمیان اعتبار گرفت.

فرجامی فرد، فرماندار شهرستان درمیان گفت: ۲۴ و ۲۵ آذر امسال به دنبال سفر وزیر نیرو و معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به شهرستان، مشکلات در حوزه‌های مختلف در قالب ۶۴ درخواست به وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس جمهور تحویل داده شد.

او افزود: دو بانده شدن محور بیرجند - اسدیه، تأمین روشنایی دو روستای پاتنگ و شومه، احداث ساختمان نمایندگی‌های برق در شهر‌های قهستان و گزیک، تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن، توسعه زیرساخت‌های برقی شهرک گلخانه‌ای و پست فوق توزیع اسدیه از جمله خواسته‌هایی بود که در سفر وزیر مطرح شد.

فرجامی فرد بیان کرد: البته قرار شد دو روستای پاتنگ و شومه با نصب سیستم برق خورشیدی به شبکه سراسری برق متصل شوند.

فرماندارشهرستان درمیان ادامه داد: همچنین پیگیری‌های لازم جهت ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخوابی، احداث کلینیک تخصصی و توسعه پانسیون پزشکان و نیز افزایش پزشکان متخصص صورت گرفت.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: عملیات عمرانی طرح سد تغذیه‌ای گزیک چندین سال است که متوقف شده و پارسال به دلیل نبود این سد، سیل به شهر گزیک میلیارد‌ها تومان خسارت وارد کرد که در جریان سفر وزیر نیرو برای تکمیل آن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

فرماندار شهرستان درمیان گفت: در مورد پل شهر گزیک نیز ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران و ۲ میلیارد تومان از سمت وزیر نیرو به این طرح اختصاص داده شد.

او ادامه داد: همچنین قول ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز پارک بانوان اسدیه داده شد.

آبرسانی به ۳۴ روستای شهرستان درمیان تا پایان سال ۱۴۰۲

فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان گفت: با توجه به شناخت و توجه رئیس جمهور در سفر اول ۳۸ میلیارد تومان به بحث آبرسانی به شهرستان درمیان اختصاص یافته است.

او افزود: در بازدید وزیر نیرو از مجتمع آبرسانی خونیک چارتنگ که مربوط به ۱۴ روستا است بر اصلاح شبکه آب شرب قدیمی و آبرسانی به ۳۴ روستای باقی مانده شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ تأکید شد.

فرجامی فرد بیان کرد: پیگیری‌های جهت عملیاتی سازی مصوبات این سفر از طریق فرمانداری، استانداری، دستگاه‌های مربوطه در استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به طور مستمر در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.