براساس گزارشات منتشرشده، کووید-۱۹ در پکن، پایتخت چین شدت گرفته است.

کووید-۱۹ در پکن، پایتخت چین شدت گرفته است. بیمارانی که بیشترشان مسن هستند، روی برانکارد‌ها در راهرو‌ها دراز کشیده اند یا در حالی که روی صندلی چرخدار نشسته اند اکسیژن مصرف می‌کنند.

بیمارستان چویانگلیو در شرق شهر، روز پنجشنبه مملو از بیماران جدید شده بود.

با وجود اینکه آمبولانس‌ها به آوردن بیماران بد حال ادامه می‌دادند، تا اواسط صبح تخت‌ها پر شده بود.

پرستاران و پزشکان برای گرفتن اطلاعات و تریاژ فوری‌ترین موارد تحت فشار هستند.

محدودیت‌های همه‌گیر چین در ماه گذشته، پس از تقریباً سه سال قرنطینه که باعث ممنوعیت سفر و تعطیلی مدارس شده بود، بر اقتصاد فشار زیادی وارد کرده و باعث اعتراضات خیابانی شد که از اواخر دهه ۱۹۸۰ به این شکل دیده نشده بود.

اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه کشور‌های عضو خود را تشویق کرد تا آزمایش کووید-۱۹ را قبل از عزیمت مسافران از چین اعمال کنند.

در طول هفته گذشته، کشور‌های اتحادیه اروپا با محدودیت‌های مختلفی در قبال مسافران چینی واکنش نشان داده‌اند.

ایتالیا - جایی که بیماری همه گیر برای اولین بار در اروپا در اوایل سال ۲۰۲۰ تلفات زیادی را به همراه داشت - اولین عضو اتحادیه اروپا بود که برای مسافران خطوط هوایی که از چین می‌آمدند، آزمایش کرونا را الزامی کرد.

آمریکا همه مسافران چین را ملزم کرده است که نتیجه آزمایش منفی را در ۴۸ ساعت قبل از حرکت نشان دهند.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست روزانه روز پنجشنبه گفت: پکن به طور مداوم، اطلاعات و داده‌ها را با جامعه بین المللی به شیوه‌ای باز و شفاف به اشتراک گذاشته است.

مائو گفت: در حال حاضر وضعیت کووید-۱۹ در چین تحت کنترل است.
امیدواریم که دبیرخانه سازمان جهانی بهداشت موضعی بی‌طرفانه برای ایفای نقش مثبت در مقابله با همه‌گیری در سطح جهانی اتخاذ کند.

در حالی که اولین موارد در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر مرکزی ووهان چین گزارش شد، چین ادعا کرده است که منشا ویروس در آمریکا یا اروپا بوده و متهم به پنهان کردن داده‌هایی است که می‌تواند به محدود کردن جستجوی علت کمک کند.

در مقابله با شیوع اخیر، چین به دنبال واکسینه شدن بیشتر جمعیت سالمند خود بوده است، اما این تلاش‌ها به دلیل رسوایی‌های گذشته مربوط به دارو‌های تقلبی و هشدار‌های قبلی درباره واکنش‌های نامطلوب به واکسن‌ها در میان افراد مسن با مشکل مواجه شده است.

لازم به ذکر است، واکسن‌های توسعه‌یافته داخلی چین نیز نسبت به واکسن‌های mRNA که در جا‌های دیگر استفاده می‌شوند، مؤثرتر هستند.

مقامات محلی در برخی مناطق از مردم می‌خواهند که در تعطیلات این ماه از سفر خودداری کنند، زیرا آخرین محدودیت‌های رسمی برای رفت و آمد برداشته شده است.

 

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.