رسانه‌های غربی اجازه شنیده شدن صدای رسای اسلام را نمی‌دهند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه جریان رسانه‌ای غرب به شدت بر جدایی بین معنویت و مردم تاکید دارند، گفت: این رسانه‌ها اجاره نمی‌دهند صدای رسای اسلام نجات بخش به گوش مردم برسد.

آیت الله رضا رمضانی روز پنجشنبه در همایش مبلغان و دانش‌آموختگان و گرامیداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی، بیان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی به معنای واقعی کلمه یکی از مدافعان اصلی اهل بیت و از استوانه‌های مهم علمی و عملی حوزه علمیه بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان کرد: مسایل جهان اسلام برای این مرجع تقلید یک دغدغه بود و به نحوی نبود که فقط تمرکز خود را بر مسایل فقهی و اصولی منحصر کند؛ توجه به مشکلات مسلمان چین، افغانستان، فتنه داعش و چالش‌های شیعیان در سراسر جهان جزو دغدغه‌های این عالم بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به تقابل اسلام واقعی با اسلام داعشی، یادآور شد: هم اکنون با یک پیچ تاریخی در عرصه‌های مختلف روبه‌رو هستیم و در این عرصه آیت الله صافی گلپایگانی جزو دلسوزان واقعی نظام اسلامی بود.

آیت الله رمضانی در ادامه با اشاره به توسعه فناوری‌های جدید تصریح کرد: حوزه علمیه در تمام ابعاد و رسالت‌های کاری خود نباید از فناوری‌های جدید و مورد نیاز با اقتصائات جهانی عقب بیفتد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اهمیت ورود تخصصی به حوزه تبلیغ یادآور شد: فناوری‌های جدید فرصت خوبی برای نشر معارف اهل بیت بوجود آورده که در این بین باید به شرایط اقلیمی تبلیغ نیز توجه لازم بر اساس منطق قرآن کریم صورت بگیرد.

رمضانی عنوان کرد: تبلیغ در عصر جدید نیز باید بر اساس آموزه‌های دینی، اقلیم شناسی، پاسخ دهی به شبهات و سوالات پیرامون دین و ارتباط با عالمان مورد توجه مبلغان باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر ضرورت گذرندان مراحل تخصصی تبلیغی و آشنایی با مکاتب جدید عرفانی و مدعی نجات بخشی بدون معنویت دینی، گفت: ۴ هزار شکل از معنویت‌های نوظهور در اروپا و آمریکا شناسایی شده که بسیاری از آن‌ها عقل ستیز و مسوولیت گریز است در حالی که معنویت در اسلام بر مبنای عقل و مسوولیت پذیری است.

رمضانی تصریح کرد: همچنین بسیاری از رسانه‌ها نیز در حال تبلیغ دین سکولار و درصدد این هستند تا مردم را از مسوولیت‌های اجتماعی و فردی دور کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، گفت: برخی رسانه‌ها و افراد با بیان شبهاتی مانند اینکه زبان قرآن عربی است و مختص به عرب زبانان است در صدد این هستند که مانع از همه گیری معارف نجات بخش آن شوند در حالی که مجموعه معارف قرآن کریم و سایر آموزه‌های دینی، احکام و اصول اخلاقی فطری است.

حجت‌الاسلام حسن صافی گلپایگانی فرزند آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید فقید شیعه نیز در بخشی از این همایش عنوان کرد: آمادگی حوزه علمیه برای پاسخ‌گویی به شبهات فضای مجازی و شبهه افکنان دشمنان از تاکیدات مهم این مرجع تقلید بود.

او افزود: آشنایی طلاب و مبلغان به زبان‌های زنده دنیا و انتقال معارف دینی به گوشه و کنار جهان جزو دغدغه‌های همیشگی آیت‌الله صافی گلپایگانی بود.

او زمینه سازی و آشنایی مردم با ظهور و مهدویت را وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: وظیفه رسالت و ولایت منجی عالم بشریت وظیفه اصلی حوزه است و اگر مسأله مهدویت به خوبی تبلیغ و ترویج شود سایر مباحث و مشکلات نیز حل می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره تألیف بیش از صد عنوان کتاب توسط آیت الله صافی گلپایگانی به خصوص در حوزه مهدویت، تصریح کرد: دفاع از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و پاسخ دهی به شبهات همواره مورد اهتمام این مرجع تقلید بود.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در اندیشه فکری آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: این موضوع که یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است باید در اقدامات تبلیغی مبلغان به یک رویکرد جدی تبدیل شود.

رئیس موسسه فرهنگی تبلیغی دارالزهرا (س) وابسته به مرجع فقید تشیع آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز در بخشی از این همایش، بیان کرد: این موسسه با هدف آموزش‌های رشته‌های تبلیغی و اعزام هدفمند مبلغان و آموزش خانواده طلاب به دستور آیت الله صافی گلپایگانی در سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن معنوی با بیان اینکه یکهزار و ۴۴۰ نفر تاکنون در این موسسه آموزش‌های تخصصی تبلیغی را گذرانده اند، عنوان کرد: مبلغان این موسسه در ۱۹ استان حضور فعال دارند و جامعه هدف این مبلغان نیز نوجوانان و دانشجویان است.

او گفت: توزیع ۱۴ هزار البسه بین اقشار کم برخودار، تلاش در راستای آبرسانی به مناطق محروم، اعزام پزشک متخصص به شهر‌ها و روستا‌های محروم، تلاش برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده و برگزاری دوره‌های مشاوره از برنامه و اولویت‌های موسسه دارالزهرا است.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پس از عمری تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار