مالیات بر عایدی سرمایه مجازات سوداگران است

کارشناس اقتصادی گفت: در واقع مالیات بر عایدی سرمایه مجازات و تنبیهی سوداگران بوده تا تغییر رفتار اقتصادی دهند.

آقای مختوای گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه چند سالی است که در مجلس مطرح است، اما هیچ گاه به مرحله بررسی و تحلیل نرسید بود باید سوال شود چه رخ داد؟

او می‌گوید: همه از سفته بازی در بازار‌های ملک، زمین، مسکن و.. آگاه هستیم بازار‌های که در کمترین زمان‌های ممکن با کمترین ریسک نسبت به اقدامات تولیدی می‌توان سود‌های بسیار کلان نصیب افراد کنند و بسیاری ذی نفع در این بازار‌ها وجود دارند که آن‌ها را به قصد استفاده خریداری نمی‌کنند و به دنبال کسب سود هستند راه حل مقابله با این اقدامات مالیات بر عایدی سرمایه است.

مختوای بیان کرد: مالیات بر عایدی سرمایه در واقع یعنی سود ناشی از یک فعالیت اقتصادی، با ریسک پایین نسبت به تولید و زمان خرید کم اخذ شود دولت بخشی از آن را برمی دارد و اجازه سوداگری را در بازار را به افراد نمی‌دهد در واقع این مالیات مجازات و تنبیهی سوداگران بوده تا تغییر رفتار اقتصادی دهند.

او می‌گوید: قانونی که در صحن مجلس در حال بررسی است ایراداتی هم دارد از جمله این که در این قانون نوع سفته بازی که دیده شده است از نوع معاملات مکرر است نقص بعدی آن به نظر جمع زیان سرمایه است، اما در حالت کلی با توجه به معافیت‌های این قانون به نظر هدف اصلی آن افراد سوداگر است و مردم عادی مشمول این مالیات نخواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۱
از این رو با استناد به قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ و به ویژه مواد ۵۸ و ۶۱ از آن شورا انتظار می‌رود از اختیارات قانونی خود غفلت نکرده و ضمن توقف فوری رویه ضد رقابتی کنونی عرضه خودرو در بورس کالا و مجازات مدیران متخلف نسبت به سود عودت اضافه درآمد صورت گرفته در معاملات اخیر بورس کالا تدبیر لازم اعمال شود.
آخرین اخبار