سفارت روسیه در برلین تصمیم دولت آلمان برای ارسال برخی تجهیزات نظامی سنگین به اوکراین را محکوم کرد.

 سفارت روسیه در برلین تصمیم دولت آلمان را برای ارسال خودرو‌های زرهی و سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین محکوم کرد.

به گزارش تاس، سفارت روسیه تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی روسیه برای آتش بس، این تصمیم گامی در جهت تشدید منازعات در اوکراین به شمار می‌رود و روسیه با قاطعیت این تصمیم را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: سرعت عمل در ارتباط با این تصمیم تنش زا بدون تردید حاصل فشار شدید واشنگتن بر برلین و بر پایه منطق ویرانگر همبستگی با آمریکاست.

سفارت روسیه اعلام کرد: تصمیم برای ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین، در آستانه عید کریسمس ارتدکس‌ها که مورد احترام جهان مسیحیت است و همزمان با آتش‌بس یکجانبه اعلام شده از سوی رئیس جمهور روسیه اتخاذ شده است.

در بیانیه سفارت روسیه در برلین آمده است ارسال چنین سلاح‌های مرگباری به اوکراین که نه فقط علیه نظامیان روسیه بلکه علیه غیرنظامیان در دونباس به کار می‌رود به معنای عبور دولت آلمان از مرز‌های اخلاقی است به خصوص اینکه این موضوع با مسئولیت تاریخی آلمان نسبت به ملت روسیه در ارتباط با جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم در ارتباط است.

در بیانیه سفارت برلین تصریح شده است: این تصمیم باعث گسترش عداوت، قربانی‌های بیشتر و ادامه ویرانگری می‌شود و روابط روسیه و آلمان را عمیقا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روس‌ها تاکید کرده اند که با این تصمیم مقامات آلمانی، بیش از پیش روشن شد که جمهوری فدرال آلمان و همپیمانان غربی هیچ علاقه‌ای به یافتن راه حل مسالمت آمیز ندارند و با تلاش این کشور‌ها اوکراین به یک میدان آزمایش نظامی تبدیل می‌شود و ملت اوکراین ابزاری در دست کشور‌های غربی برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتکی است.

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی توافق کردند سلاح‌های سنگین از جمله زره پوش‌های ماردر و پدافند هوایی به اوکراین ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار