امام جمعه شهر جدید صدرا خواستار ارائه خدمات عدالت‌محور با رویکرد استعدادیابی و نشاط افزایی در جامعه شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا، فعالی‌های این مجموعه را مایه امیدواری دانست و افزود: در عرصه خدمت‌رسانی به مردم باید نگاه فراجناحی و فراگیری داشت و پاسخگوی نیاز‌های همه اقشار جامعه بود.

او گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت‌ها و خدمات باید به مردم گزارش داده شوند تا سبب امیدواری و امیدافزایی در جامعه شده و دسیسه‌ها و سم‌پاشی‌های دشمنان خنثی شود.

موسوی از ریاست سازمان فرهنگی شهرداری صدرا به عنوان نیرویی جوان، انقلابی و متخصص یاد کرد و گفت: رسالت‌هایی که برای مدیریت شهری برشمرده می‌شود، در زمره نیاز‌های اصلی جامعه قرار می‌گیرد و خدمت‌رسانی به مردم امری مقدس است.

امام جمعه صدرا گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که سازمان فرهنگی شهرداری صدرا در آن کارنامه درخشانی دارد به حوزه برقراری ارتباط با مردم و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف باز می‌گردد.

او خواستار در اختیارگذاشتن امکانات شهرداری برای اقشار مختلف جامعه شد و بر ضرورت ارائه خدمات عدالت‌محور با رویکرد استعدادیابی و نشاط افزایی در جامعه تأکید کرد و افزود: فرایند استعدادیابی از اهیمت ویژ‌ه‌ای برخوردار است و باید در حوزه شناسایی توانمندی‌های جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان گام‌های استواری برداشت.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش خواستار برپایی جا‌های ورزشی در شهر جدید صدرا شد و گفت: جوانان مستعدی در این منطقه وجود دارند که با تشکیل تیم‌های ورزشی می‌توان آن‌ها را از آسیب اجتماعی دور کرد و سرانه سلامت منطقه را افزایش داد.

فرج‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا نیز در این دیدار امام جمعه را به عنوان پدر معنوی و محور اقدامات فرهنگی عنوان کرد و افزود: طبق فرمایشات رهبر حکیم انقلاب، ائمه جمعه به عنوان مسئول قرارگاه‌های فرهنگی هر شهر فعالیت دارند و تمامی ارگان‌های فرهنگی باید در اجرای فعالیت ا، هماهنگی لازم را با قرارگاه داشته باشند و ما خود را مکلف به این امر می‌دانیم.

او با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر صدرا در اجرای برنامه‌های آیینی و ارزشی پیشرو است، گفت: این مجموعه با تلاش‌ها، پیگیری‌ها و مساعدت‌های شهردار را‌ه‌اندازی و با پیگیری‌های شهردار صدرا این مجموعه در وزارت کشور با ساختاری مستقل به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارتقا یافت. هم‌اکنون شهرداری صدرا پس از کلانشهر شیراز تنها سازمانی در سطح استان است که دارای این ساختار است.

فرج‌زاده گفت: این ارتقا درجه به تفویض اختیارات عملکردی منجر شده است که در پرتو آن م توان با حمایت‌ها و مصوبات خوب و سیاستگذاری شورای اسلامی شهر صدرا و کمیسیون فرهنگی این شورا، فعالیت‌های موثرتری را در راستای بهبود فرهنگ عمومی و پرداختن به مبانی ارزشی انجام داد.

او با تأکید بر اینکه ارائه خدمات مردم محور در رأس محور‌های فعالیت سازمان فرهنگی شهرداری صدرا قرار دارد، گفت: در نظر داشته باشیم که شهر مظلوم صدرا از بسیاری زیرساخت‌ها محروم مانده است و با آسیب‌شناسی این موضوع چشم‌اندازی برای سازمان فرهنگی ترسیم شد تا در پرتو آن فرآیند خدمت‌رسانی به شهروندان در حوز‌ه‌های مختلف بهبود یابد.

فرج‌زاده با بیان اینکه یکایک کارکنان سازمان فرهنگی شهرداری صدرا دوره‌های آموزشی مرتبط را با موفقیت پشت سرگذاشته و در مسئولیت‌های محوله تخصص لازم را کسب کرد‌ه‌اند، گفت: با آسیب‌شناسی چالش‌هایی که وجود دارد نسبت به اولویت‌بندی برنامه‌ها اقدام شد و برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا با تشریح برخی از فعالیت‌های این مجموعه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروزه توانسته‌ایم پایگاه‌های مردمی را در مجتمع‌های مسکونی، مساجد، حسینیه‌ها و تمامی محل‌هایی که تجمعات انسانی در آن‌ها صورت می‌گیرد، فعال‌سازی کنیم و با بهره‌گیری از نیرو‌های مردمی با شهروندان ارتباط برقرار کنیم که در مسیر رویکرد فرماندهی ناحیه مقاومت امیرالمومنین (ع) و حضور هدفمند عزیزان بسیجی در عرصه‌های مختلف، یاری رسان ما بودند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری صدرا در دوران سخت و جانفرسای کرونا هم تداوم داشت، گفت: نیرو‌های مردمی بسیج در دوران کرونا با پشتیبانی شهرداری صدرا گام‌های مهمی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و یادآوری پروتکل‌های بهداشتی برداشتند که یکی از دستاورد‌های آن برقراری ارتباط با بیش از ۱۵۰ مجتمع مسکونی بود.

فرج‌زاده در ادامه از شناسایی مفاخر فرهنگی شهر صدرا و یاری گرفتن از آن‌ها در حوزه‌های آموزشی و تدوین برنام‌های فرهنگی خبر داد و افزود: امروزه در حوز‌ه‌های میدانی، شناختی و معرفتی از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر بهره‌مند شده‌ایم و حضور این عزیزان باعث شده رویداد‌های شهرداری صدرا به خصوص در اکوپارک مفتخر به میزبانی بیش از چهار، پنج هزار نفر از شهروندان شهر جدید شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در صدر برنام‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری صدرا قرار دارد، گفت: شناسایی خانواده معزز شهدا و برقراری ارتباط با جمعیت جانبازان، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس و ثبت اطلاعات ۲۶۳ مورد از آن‌ها در سامانه جم آوری اطلاعات ایثارگران، یکی از دستاورد‌های مهم ما در سازمان فرهنگی است.

او از اختصاص اعتبار برای نکوداشت یاد شهدا خبر داد و افزود: امروزه ۷۴ مورد از خیابا‌ن‌ها و کوچه‌های صدرا مزین به نام مطهر شهدا شده است و تصاویر آن‌ها با طراحی مناسب در اختیار خانواده‌های معزز آن‌ها قرار گرفته و در سطح شهر نصب شد. المان ۷ شهید ملی در صدرا ساخته و نصب شده و بهسازی یادمان شهدای گمنام در ۲ فاز انجام شده است.

فرج‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار کلی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی گفت: در این مدت موفق به برپایی بیش از چهل مورد مراسم فرهنگی مذهبی و کتابخوانی شده‌ایم که با استقبال ۴۳هزار نفری از سوی شهروندان مواجه شده است.

معاون شهردار صدرا از اختصاص اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام خبر داد و افزود: به موزات فعالیت‌ها در حوزه گسترش مفاهیم ایثار و شهادت، ۹۹ مورد مسابقه فرهنگی و ورزشی برگزار شده و در حوزه‌های عفاف و حجاب پشتیبانی از مساجد در دستور کار قرار گرفته است. همچنین یک‌هزار بسته معیشیتی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان اقشار کمتر برخوردار توزیع شد.

او در ادامه با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی در حوزه‌های محیطی گفت: برای چاپ بنر اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان طی دو سال گذشته توسط سازمان فرهنگی صدرا هزینه شده و در حوزه اطلاع‌رسانی ۱۸۰ کلیپ خبری و موشن‌گرافی و مواردی از این دست تولید شده است. در همین راستا معاونت فرهنگی شهرداری صدرا در کلیه بستر‌های فضای مجازی هم حضور قدرتمند داشته و ۲۵ هزار مخاطب اولیه را در قالب این فعالیت‌ها تحت پوشش قرار می‌دهد.

فرج‌زاده از شناسایی و تجلیل از مدال آوران ورزشی در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: احداث پنج زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان یکی از دستاورد‌های شهرداری صدرا است که با پیگیری و تاکید شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری رسیده که نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش بزه کاری و تقویت نشاط اجتماعی دارد.

او با اشاره به مسابقات مختلف هنری در رشته‌های مختلف تصریح کرد: نخستین جایزه ادبی شهرصدرا به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های ملی در حال برگزاری است و تاکنون آثار زیادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. همچنین اتاق فکر این جشنواره متشکل از هیئت علمی برجسته دانشگاه‌ها و اساتید کشوری صاحب نام است.

فرج زاده با اشاره به اینکه شهرداری صدرا اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای احداث کافه کتاب اختصاص داده است، گفت: در راستای ترویج کتابخوانی بیش از ۳۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مجتمع‌های مسکونی و مساجد از سوی سازمان فرهنگی شهردای صدرا اهدا شده و ۱۰ هزار کتاب یک صفحه‌ای در ناوگان حمل و نقل عمومی، ادارات و کتابخانه‌ها منطبق بر ارتقای فرهنگ شهروندی توزیع شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا گفت: در تارنمای این سازمان برای تمامی طیف‌های سنی و اقشار مختلف جامعه مطالب جذاب و آموزند‌ه‌ای گنجانده شده که تعداد بازدید هر یک از آن‌ها در قسمت‌های مربوطه مشخص است.

او گفت: شهردار صدرا نگاه متوازنی به امور عمرانی و فرهنگی دارد و در پرتو این دیدگاه است که توانسته‌ایم با برخورداری از کادری متخصص در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت‌های چشمگیری را انجام دهیم. ساخت المان‌های مرتبط، پیش‌بینی توسعه زیرساخت‌های فعلی نظیر فرهنگسرا و سالن آمفی‌تئاتر و موارد مشابه از این دست هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار