ماهانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند.

نعمت‌الله ترکی بر اهمیت برنامه‌محوری در مجموعه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: پتروشیمی جم یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی‌های صندوق بازنشستگی کشوری است و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای آن جهت افزایش سودآوری قابل بررسی و پیگیری است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید و اظهار کرد: پروژه‌های فعلی باید با تلاش بیشتر، تأمین مالی، رفع موانع و دقت بالا، به سمت اجرایی شدن هدایت شوند.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشران و اثرگذار در دنیا است و بسیاری از کشور‌ها آرزوی داشتن چنین صنعتی را دارند گفت: پتروشیمی صنعتی است که در حوزه‌های مختلف نیز نقش آفرین است و محصولات متنوعی را با کاربرد‌های متعدد تولید می‌کند و از همین رو یکی از صنایع مهمی است که خوشبختانه صندوق بازنشستگی کشوری از آن بهره‌مند است؛ بنابراین سیاست گذاری درست، برنامه ریزی دقیق و هدفمند بودن برای افزایش سودآوری از جمله اهدافی است که در صنایع پتروشیمی باید دنبال شود.

ترکی در ادامه به ضرورت تدوین برنامه استراتژیک صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه پتروشیمی تاکید کرد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی جم، با بدنه کارشناسی متخصص، در کمترین زمان ممکن، برنامه راهبردی پیشنهادی را تدوین و جهت تصویب به کمیته پروژه‌های صندوق ارسال کنند تا هر چه زودتر برنامه‌ریزی‌های کلان و سود ده در این مجموعه طراحی شوند.

او با اشاره به اینکه «صندوق در دو یا سه بخش از جمله فولاد و پتروشیمی می‌توانست درست و براساس برنامه ریزی کارشناسی و دقیق عمل کند تا نیاز امروز صندوق را تا حدی برطرف کند» گفت: صندوق باید وابستگی خود را به دولت کاهش دهد و تنها راه برای این کار تجدید نظر در سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های حوزه اقتصادی است.

ترکی تصریح کرد: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند. ضمن اینکه دولت نمی‌تواند هر ساله ۱۰ درصد، ۲۰ درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند؛ بنابراین صندوق باید در یک برنامه ۵ ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیاز‌های آتی بازنشستگان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته دولتی
۱۹:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۱
سلام . وقتی حقوق پرداختی تا 15 ام هر ماه کفاف بازنشسته ها را نمی دهد این ارقام ده برابر هم بگویید کاری برای ما نمی شود .به وظیفه خودتان در کفاف ماها قدم بگذارید . خیلی شرمنده خانواده مان هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۸ دی ۱۴۰۱
فقط به بازنشستگان حقوق پرداخت می شود؟به دولتی هاچطور؟به مجلسی ها؟به مدیران ناکارآمد وبیسواد حقوق نمی دهید؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۱
جای منت نداره.
بندگان خدا 30 سال بیمه پرداخت کردن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۱
اخه این پول را از جیب بابای محترمتتان که نمیدید // این پول را طی 30 سال از حقوقشان کسر کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ دی ۱۴۰۱
پس می‌خوام اونم ندن می‌خوام بازنشسته ها ی پولی هم به اینا بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱
باز به پایان سال نزدیک میشیم . تورم نخواهیم داشت دولت و تامین اجمتاعی کسری بودجه خواهد داشت .اگه حقوق بازنشسته هارو افزایش بدن تورم میشه و صدها بهانه بنی اسرائیلی دیگه !!درآمدهای تامین اجتماعی رو در نظر نمیگیرن . ادارات تامین اجتماعی پر شده از کارمندان و مدیران با حقوقهای زیاد . اگه از اول مدیران لایق برسر کار بودن و اگه چپاولها و اختلاسها نبود حالا وضع تامین اجتماعی این چنین نبود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۸ دی ۱۴۰۱
میخواهی همه بازنشستگان بمیرن شما ها راحت بشین...مسئول محترم بعضی از بازنشستگان هزینه زندگی چند نفر را تامین می‌کنند...البته بعضی ها هم پولدارن و متمول حتی در خارج مسکن دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱
خارج نشینا اختلاس زاده ها یا مدیرایی مثل خودشونن با حقوق میلیاردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۸ دی ۱۴۰۱
خوب قبلاً گرفتید الان باید پس بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱
بازنشسته ام با بدبختی مقداری پول برای خرید به بانک گذاشتم حالا 35درصد ارزش خود را از دست داد و دیگه نمیتوانم بخرم ماشاالله به مسئولان زحمت کش و مراقب مال مردم یا حافظان امنیت مالی.
Iran (Islamic Republic of)
تاج محمد شورابی
۰۶:۲۵ ۱۸ دی ۱۴۰۱
با سلام پس 10درصد حقوق همه کم میشه از سی سال پیش چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
حقوق بخور نمیرکه دیگه گفتن نداره
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۱۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
هر خوردن زرد آلو پس دادن شفتالو
همان مبلغی است که سی سال ،ماهانه از حقوقشان کسر میشد. پس منتی بر سر بازنشستگان نیست.
اگر همان‌مبلغ را از همان سال اول خدمت ماهانه طلا خریده بودند و کناری گذشته بودند و امروز می‌فروختند (که سکه ۲۱ میلیون تومان شده!!!)و پول را در بانک هم که می‌گذاشتند بیش از حقوق بازنشستگی فعلی میشد!
البته عموم کارمندان را می‌گویم،نه افراد خاص و بسیار خدمتگذار به اسلام و مسلمین ! که حقوق یکماه بازنشستگی آنان معادل چند نفر کارمند است!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
میشه سالی 6.8میلیارد دلار با ارز 30 تومنی ... کمی دیگر از پول نفت بزارید روش و حقوق ها رو همین امسال درست و درمون کنید و بازنشسته رو از قرض و نگرانی تا حدودی نجات بدید ... خیلی چیز عجیبیه؟!!!!!! اینهمه اینور اونو هدر میشه (حالا سهوا ) ؛ بزارید اقلا دعای خیر این اقشار پیر و ریش سفید بلکه کشور رو از این وضع تا حدی نجات بده ... نزارید سال بعد ... همین ماه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
ماهانه‌چند هزار میلیارد نومن پول مفت به عنوان حقوق و پاداش به جیب مدیران تامین اجتماعی میره، تامین اجتماعی باید تبدیل به سامانه الکترونیکی بشه مثل یک جعبه شیشه ای شفاف عمل کنه ، بجای ساختن اینهمه بیمارستان و ساختمانهای انچنانی برای شعب سرپرستی از پول مستمری بگیر گرفتار ، اونوقت یه مستمری بگیر بجای حقوق پنج تومنی در رفاه کامل زندکی خواهد کرد ، با یک بیمه تکمیلی درست و درمون تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خدمت بازنشسته محترم قرار میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
دانشگاه آزاد کلی از بازنشسته ها شو ساعتی دوباره استخدام کرده و دارن دو تا حقوق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۷:۲۶ ۱۸ دی ۱۴۰۱
همه جا همینه...اکثرا باز نشسته میشن مجدد مشغول به کار میشن تا دو تا حقوق بگیرن...این کار باعث آسیب اجتماعی میشه و جای یه جوون که دنبال کار هست رو پر میکنن...
کاش دولت برای باز نشسته هایی که میخوان مجدد کار بکنن هم برنامه درستی میریخت و در چارچوب قانون راهی برای درامد مجدد این عزیزان که عمری زحمت کشیدند و الان اوضاع اقتصادی مجبور میکنه مجدد کار کنن انجام میداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۸ دی ۱۴۰۱
دانشگاه آزاد فقط از دانشجویان پول میگیره ...دوتا حقوق بده به پرسنل..میگی این کار را هم نکند .عجب پر توقعی ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
که چی ؟ خوب پول گرفتید حالا باید پس بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
متاسفانه دولت شده ضعیف کش و نجومی پرور
هر چی هست دهه اول برج رو هم به زور میشه رد کرد
یه عمر پول بازنشستگی پرداختم برا چنین روزی الان هم همش رو دولت میده
واقعا برا یه بار هم شده شرایط رو درک کنید بعد حرف بزنید
آخرین اخبار