گواهی کسر از حقوق بازنشستگان بر مبنای ۱۰۰درصد حقوق صادر خواهد شد

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری طی نامه‌ای دستورالعمل صدور گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی را صادر کرد.

در نامه نعمت الله ترکی خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه‌های اجرایی آمده است: این صندوق گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) صرفا در خصوص بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صادر خواهد نمود.

بر این اساس، گواهی مذکور با احتساب اقساط وام‌های تضمین شده توسط صندوق و مبالغ گواهی‌های صادره از سوی دستگاه‌ها شامل گواهی ضمانت برای سایر موسسات، صندوق‌های داخلی دستگاه ها، تعاونی ها، مساجد و ... و همچنین سایر گواهی‌های صادرشده در سامانه مربوطه تا سقف ۱۰۰درصد کل مبلغ حکم حقوقی قابل اخذ از سوی بازنشستگان محترم است.

گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می‌شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبرو می‌کرد؛ بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان کشوری از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بود که اکنون محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
آقا ترو خدا...ترو ب هر کسی می پرستید...قانون کلی بذارید که بازنشسته ها نمی تونند ضامن کسی شوند...خلاص
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۵۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
شماوام بدید گواهی کسرحقوق پیش کش این روزا هربانکی میری وام میگن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
برای وارث پسر که مهجور هم نیست و به دلیل معلولیت جسمی حقوق میگیره چرا کسر از حقوق صادر نمیشه؟آیا نباید قوانین اصلاح بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۲ دی ۱۴۰۱
با این همه سنگ پا باز هم ازچین وارد میکنند.عجب رویی دارن احتمال دوتابعیتی والا چگونه بین مردم زندگی خواهدکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
زیست صد در صد بی هوازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خوب اقای ترکی وقتی گواهی صددرصد صادر کنی یعنی بانک کل حقوق بارنشسته را مسدود میکند ایا فکر این را هم نکردی که یک چهارم حقوق برای فرد بازنشسته باید برای امرارومعاش خانواده واریز شود
آخرین اخبار