ضرورت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان باید برای جذب سرمایه‌گذار شناسایی شود.

غلامعلی حیدری در نشست هماهنگی ادارات تابعه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دیدار با مقام عالی این وزارتخانه، اظهار داشت: در این دیدار تاکید ویژه‌ای بر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان صورت گرفت؛ با نامه‌نگاری نمی‌توان انتظار داشت که مسائل پیگیری شود باید پیگیری از وزارتخانه برای تخصیص اعتبار و حل مشکلات مستمر باشد.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ملی است و باید تخصیص آن از وزارتخانه پیگیری شود، افزود: همچنین در دیدار با تعدادی از روسای بانک‌ها بر تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تاکید شد، این کار نیازمند پیگیری است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: باید مشکلات و نیاز‌های اساسی چهارمحال و بختیاری احصا و سپس این مسائل به گوش مسئولان وزارتخانه رسانده شود.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه شهرکرد و افزایش پرواز‌های این فرودگاه، توضیح داد: درصدد هستیم در گام اول پرواز مشهد به فهرست پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهرکرد افزوده شود، سپس پرواز چابهار و عسلویه در گام بعدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

حیدری با تاکید بر اینکه تعدادی سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان برای جذب سرمایه‌گذار شناسایی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری بالا است، اظهار داشت: بنابراین باید موضوع بیمه و اشتغال پایدار این قشر مورد توجه قرار بگیرد، این استان ظرفیت خوبی برای اجرای طرح زنجیره تکمیل فولاد و... دارد.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه درصد بالایی از تسهیلات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری جذب شده است، درخواست افزایش تسهیلات به وزارتخانه ارائه شود، برگشت اعتبار در هیچ حوزه‌ای پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: زمین مورد نیاز برای احداث طرح های عمرانی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برآورد و مشکل تامین آن حل شود تا بتوان کار احداث را به‌سرعت آغاز کرد، همچنین نیاز به تجهیزات نیز برآورد تا در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۴۷ ۱۸ دی ۱۴۰۱
آقای حیدری در جهادی و جهادگونه کارکردن و پر تلاش بودنتان شکی نیست اما استان چهارمحال و بختیاری در بین مرکز و بنادر و در کنار دریای بزرگی از آب همچون دریاچه بزرگ سد کارون چهار و در کنار و دارای منابع انرژی است و این موقعیت خوب و پدافند غیرعاملی و آمایش و موقعیت خوب و نیروهای فنی زمینه را برای تبدیل این استان به قطب پتروشیمی و فولاد و پالایشگاه و قطبهای تولید خودرو و لوازم خانگی و شهرها و شهرکهای صنعتی فراوان را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۸ دی ۱۴۰۱
چهارمحال و بختیاری قطب جدید و نوینی در فولاد و پتروشیمی و پالایشگاه در کشور میتواند باشد
#قطب فولاد و پتروشیمی و پالایشگاه
Iran (Islamic Republic of)
بازفتی
۱۶:۰۲ ۱۸ دی ۱۴۰۱
استان میتواند دارای شهرهای فولادی بزرگ و فراوان با توجه به موقعیت خوب و راهبردیش در بین مرکز کشور و بنادر باشد علی الخصوص در غرب استان که نزدیکتر به بنادر و منابع بزرگ آب و انرژی فراوان هم هست
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۵:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۱
پرواز چابهار عسلویه و اهواز علاوه بر پرواز تهران و مشهد به فرودگاه شهرکرد رونق خواهند داد
همه مسولان و مدیران و نمایندگان استان ساخت فرودگاه در کوهرنگ را هم پیگیری کنند