فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام گفتار‌های فریب دشمن با ده روز دلدادگی جوانان به این شخصیت عظیم شسته شد.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه سومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز در مصلای امام علی (ع) کرمان برگزار شد، به شهادت سردار سلیمانی و ابوالمهدی المهندس و دیگر همراهانشان در ۱۳ دی ماه اشاره کرد و گفت: جهان اسلام را رایحه شهادت فرا گرفت و هستی از عطر و شهادت این عزیزان سرشار شد ، در ۱۷ دی ماه در کرمان بی نظیرترین رویداد عاطفی شکل گرفت و همه چشم‌ها در کرمان چشمه سار اشک بود، همه مردم از خانه هجرت کرده بودند تا در عروج دو ملک زمینی شرکت کنند و همه از خود بی خود بودند.

او افزود: کلمات واقعا از بیان عمق عواطف و روح‌های غم دیده مردم استان کرمان عاجز بودند و هستند و فقط می‌شد آن صحنه‌ها را دید و نمی‌شد آن‌ها را ستود و کلمات برای بیان آن لحظات کم می‌آورند؛ و من در میان آن جمعیت متراکم مثل قطره گیر کرده بودم با خود می‌اندیشیدم که چگونه خدا به یک انسان وسعت وجود می‌بخشد؟ و چه حکمتی است که فردی نزد خداوند عزیز شود و همه قلب‌ها و همه چشم‌ها برای او بگریند؟! البته خداوند پاسخ این سوالات را داده است. اگر انسانی مومن باشد و عمل صالح انجام دهد خداوند او را محبوب دل‌ها و مجذوب قلب‌ها قرار می‌دهد و این راز مهر و محبتی است که در شما روییده است و هرگز حرارت دل‌ها فرو نمی‌نشیند و هر سال این خورشید طلوع می‌کند و غروب نمی‌کند و هر چه به وسط خیابان می‌رسد جذاب‌تر و دلنوازتر ظاهر می‌شود و این تصویر معنوی قاسم عزیز ما است که سیمای مبارک او در مقابل جشمان شما است.

سردار سلامی بیان داشت: چه عاملی این سیما را آفرید در کلام قرآن و امام علی نهفته است.

او را باید از چند زاویه نگاه کرد و البته از هر زاویه نگاه کنیم کامل و جامع است و نمایه انسان کامل است، چرا قاسم شهید شد؟ هلال شخصیت او کامل شده بود و ابوالفضل انقلاب به مرحله‌ای رسیده بود که مانند عباس دست هاش جدا شده بود تا با این دستان جدا شده دفاع کند و به مرزی رسیده بود که بعد از این با شهادتش راه را بپیماید.

سردار سلامی بیان داشت: قاسم از نیام شمشیر کشید و با دشمن و شمشیر‌ها ملاقات می‌کرد و دشمن ضربات او را می‌چشید و دشمن شاید در مقاطعی دشمن را بهتر از ما می‌شناخت و اجازه نداد هیچ کجا مسلمانان دچار مشکل شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام علی وقتی از یک زن مسلمان جواهری باز کردند، اگر کسی از غصه این موضوع بمیرد شایسته تحسین است و قاسم نمی‌توانست آوارگی نوامیس را در خیابان‌های اروپایی ببیند و جهاد بابی از جنت بود که به روی برخی بندگان خاص گشوده می‌شود و او ولایت مدار بود ، ذوب شده بود و تعلیم یافته مکتب بود و قاسم خود راه بود و خود راه می‌پیمود و راه را می‌ساخت و امروز اگر به او نگاه کنی راه را می‌آموزی و رهبری فرمودند از طریق شهدا می‌توانی راه را پیمود.

او  در ادامه افزود: سردار سلیمانی کتابی نوشت هرگز نترسیدم او تربیت یافته مکتب اهل بیت بود و او هر جا فرصت داشت قرآن می‌خواند و با قرآن می‌توان او را ترسیم کرد و او آموخته بود که خداوند برای انسان‌ها مثلی زده است: یک مثالی زده خداوند برای مردم که گوش کنید، این قدرت‌های غیر الهی که شما آن‌ها را قدرت می‌دانید مثلا انگلیس، آمریکا و فرانسه و وابستگان به این شیطان و این‌ها از جنس آتش هستند و او نور است و نار و نور در مقابل هم خدا می‌گوید فکر نکنید این‌ها جمع شوند نمی‌توانند یک پشه بیافرینند و قاسم در این مکتب تربیت یافته بود که قدرت‌ها نمی‌توانند یک پشه بیافرینند.

سردار سلامی گفت: حتی اگر پشه پرکاهی از این‌ها برباید این‌ها نمی‌توانند آن را به دست یابند و قاسم این گونه بود و کسی که از خدا بترسد از هیچ قدرتی نمی‌ترسد، جنس قاسم این بود و او تقوای الهی داشت و برای همین او در هر کاری وارد می‌شد مدخل صدق و مخرج صدق بود.

او در ادامه افزود: این به واسطه تقوای الهی بود و او این را عظمت بخشید که در عین اقتدار خضوع می‌بخشید با بچه‌ها مثل پدر و روحیه کودکانه‌ها دل‌ها را می‌ربود و احترام به بزرگتر‌ها را داشت و این منطق او بود برای مواجهه با کهنسالان و همه چیز او در تراز انسان اهل بیت و انقلاب بود و تربیت ولایی این عظمت را به او بخشید و دشمت او را تحمل نمی‌کرد و دشمن خطا کرد و فکر می‌کرد این را خاموش می‌کند، اما اکنون فصل رویش او است.

سلامی گفت: امروز قاسم یگ الگو است یک شخصیت قابل تکثیر است و در قلب جوانان این سرزمین می‌توانید بینید نقطه نیست یک جریان است و یک ستاره دنباله دار است.

او گفت: این انسان متهر هم پاک بود و هم پاک کننده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: چقدر دشمن دروغ پراکند، چقدر فضای مجازی تلاش کرد تا قلب و ذهن جوانان ما را بربایند و دشمن برای ربایش قلب جوانان آمده بودند تا آنان را از انقلاب متنفر کنند.

او بیان کرد: تمام گفتار‌های فریب دشمن با ده روز دلدادگی جوانان به این شخصیت عظیم شسته شد وانگار غسل داده شده و آن جسم نفرت انگیر در مقابل جوانان ما رو شد و ازبین برد و همه جوانان مثل ستاره دنباله دار دنبالش می‌دوند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به دشمنان گفته بودیم با همین جوانان به سراغ شما می‌آییم و امروز دختری آمده بود و تقاضای انتقام می‌کرد، به آمریکا می‌گوییم که شعله‌های انتقام در این نسل شعله ور شده است و شما خطا کردید و قابل بازگشت نیست و داستان انتقام باقی است ، دیر یا زود.

او در ادامه بیان کرد: غیرت انقلاب برافراشته شده است ،  قاسم در چهره‌ای جدید است و هیچ کس نمی‌تواند آن را متزلزل کند و بی خود خواب آشفته نبینید ، این نظام مستحکم‌تر از نظام های دیگر است و مردمی از آن دفاع می‌کنند و جبال مستحکمی هستند و انتهای سیاه شما را می‌بینند و دستاورد‌ها ادامه دارد و مشکلاتمان را حل می‌کنیم، ولی هرگز تسلیم و سازش در مقابل اراده مومنان وجود ندارد و شهدا ما را برای پیمودن قله‌ها آماده می‌کنن.

سردار سلامی در پایان گفت: من به عنوان کوچک‌ترین سرباز وطن از مردم کرمان تشکر می‌کنم و خاک پای شما را می‌بوسم، اربعینی از سردار دل‌ها میزبانی کردید ، این وفاداری شما الهام بخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار