معاون استاندار در جمع گزینشگران استان اصفهان:

گزینش بایستی براساس احراز معیار‌ها باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برخی افراد با کار خود نارضایتی تولید می‌کنند، چون صلاحیت کافی برای حضور در آن پست و مسئولیت را ندارند.

محمدرضا جان‌نثاری در نشست مدیران و نمایندگان گزینش دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان، مخدوش شدن سرمایه اجتماعی را از چالش‌های کنونی بیان کرد و گفت: باور‌هایی که مردم به حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران دارند دست خوش برخی حوادث قرار گرفته؛ گروهی از جامعه سوال و ابهاماتی دارند و براساس مصادیق خود تصمیم می‌گیرند که همین موضوعات شُبهات و تحریفاتی را ایجاد کرده است.

او اذعان کرد: در بیشتر موارد، ایراداتی که مردم از دستگاه اداری و نحوه برخورد مسئولان می‌گیرند صحیح است؛ نبود برنامه درست و تضییع حقوق باعث نارضایتی مردم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: بر این باوریم که ضعف ما در مراحل و فرایند‌های اجرایی است؛ قوانین در بسیاری از جنبه‌ها هم پوشانی لازم را دارد، اما زمانی که به مرحله اجرا می‌رسند دستخوش تغییر و نگاه سلیقه‌ای می‌شوند.

جان‌نثاری با گلایه از افراط و تفریط در اجرای قوانین و مقرارت، اظهار کرد: هر زمانی که در فرایند اجرای قوانین سختگیری به اوج خود رسید با نارضایتی مردم مواجه شدیم و زمانی که به قانون بی توجهی شد، هرج و مرج جامعه را فراگرفت.

به گفته او، زمانی که دچار افراط و تفریط شدیم باید بدانیم که مسئول یا مجری قانون شایستگی فعالیت در آن حوزه را ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: می‌گوییم مردم، ولی نعمت ما هستند، اما این نگاه و رویکرد در برخی ادارات دیده نمی‌شود. اگر امروز با نارضایتی مردم از ادارات مواجه شده ایم دلیل آن گماردن افراد بدون صلاحیت در جایگاهی خاص است.

جان‌نثاری تصریح کرد: تا زمانی که مدیر، مسئول و کارمندان اداری درک صحیحی از موقعیت شغلی خود نداشته باشند و متکبرانه با مراجعان صحبت کنند نارضایتی مردم از دستگاه اداری ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه برخی افراد با کار خود نارضایتی تولید می‌کنند، چون صلاحیت کافی برای حضور در آن پست و مسئولیت را ندارند یادآور شد: عوامل بیرونی نمی‌توانند فرد را برای ایفای مسئولیتی تحت فشار قرار دهند بلکه باید فرد با وجدان کاری و کنترل درونی درباره جایگاه خود احساس مسئولیت کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه قصد ما تصحیح عملکرد دستگاه اداری و هم تراز کردن آن با نظام جمهوری اسلامی است گفت: قانون و مجری آن هر دو باید در تراز جمهوری اسلامی باشند؛ فاجعه زمانی خودنمایی می‌کند که در مراکز آموزشی از افرادی که صاحب اندیشه انحرافی هستند استفاده می‌شود.

جان‌نثاری افزود: سلامت نظام به گزینش حقیقی متصل و وابسته است و گزینش بایستی براساس احراز معیار‌ها باشد.

او با بیان اینکه احراز صلاحیت مدیران و مسئولان بسیار با اهمیت است گفت: بایستی اثبات شود که فردی امین، راستگو، متعهد، مومن، متدین، دلسوز، کارآمد، متخصص، مردم دار، بااخلاق، پایبند به نظام جمهوری اسلامی و ... در جایگاهی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار