کارشناسی اداره کل هواشناسی لرستان گفت: ورود سامانه سرد و بارش برف تا نیمه هفته جاری برای مناطق شمال و شرق استان پیش بینی می‌شود.

زینب اکبری بیان کرد: با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، طی امروز اغلب نقاط استان شاهد ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد بود و در شمال استان بارش‌های پراکنده و رگبار برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از اوایل ظهر امروز تا اوایل ظهر فردا سامانه بارشی وارد لرستان می‌شود و ابرناکی، بارش پراکنده رعد و برق و وزش باد در سطح استان قابل انتظار است همچنین طی روز‌های آینده با کاهش دما مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: براساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی برای فردا در مناطق کوهستانی، گردنه‌ها و ارتفاعات، شهر‌های شمالی و شرقی استان رگبار و بارش برف پیش بینی می‌شود که این پدیده در مناطق کوهستانی محور‌های مواصلاتی، همراه با کولاک برف است.

اکبری با بیان اینکه اختلال و لغزندگی در جاده‌های ارتباطی استان از مخاطرات این پدیده است بیان کرد: این سامانه بعد از ظهر سه شنبه از استان خارج می‌شود و طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارشی در استان وجود ندارد.

وی افزود: از روز جمعه نیز سامانه بارشی جدید به استان وارد می‌شود که بر اساس مدل و نقشه‌های هواشناسی هشدار‌های لازم صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار