۹۵ درصد کودکان کار در اصفهان اتباع خارجی هستند

مدیر سازمان مردم نهاد حمایت از کودکان کار طلوع مهرودوستی اصفهان گفت اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی باید هویت کودکان کار را شناسایی کند.

مسائلی مدیر سازمان مردم نهاد حمایت از کودکان کار طلوع مهرودوستی اصفهان گفت مددکاران بهزیستی باید علت اشتغال کودکان را ریشه یابی و خانواده‌های دارای مشکلات اقتصادی را به مراکز حمایتی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری وضعیت درمان این کودکان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان ضروری است، افزود: در اختیارگذاشتن مراکز ورزشی رایگان و امکان تحصیل رایگان نیز از وظایف وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است، اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی نیز باید هویت این کودکان را شناسایی کند.

مدیر سازمان مردم نهاد حمایت از کودکان کار طلوع مهرودوستی اصفهان به ضرورت حمایت اقتصادی از خانواده کودکان کار از سوی کمیته امداد حضرت امام (ع) اشاره و بیان کرد: اداره کار نیز موظف است برمراکز و کارگاه های سرپوشیده نظارت کند و مکان هایی که افراد زیر ۱۵ سال را بدون بیمه و حقوق مصوب بکارگفته اند پُلمب کند.

مسائلی گفت: خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حمایتی نیز باید با دوری از حمایت‌های مادی، تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات آموزشی و توانمند سازی این کودکان و خانواده آن‌ها بگذارند. 

بر اساس آمار تخمینیِ انجمن «حمایت از کودکان کار اصفهان»، اکنون حدود هزار کودک کار و در معرض آسیب در اصفهان وجود دارد که ۹۵ درصد آنها اتباع کشورهای خارجی هستند و نزدیک به ۳۰ درصد آنها بدنبال از کار افتادگی والدین مجبور به کار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.