بازدید استاندار از روند خدمات رسانی در مناطق غربی گیلان

استاندار گیلان از روند خدمات رسانی در مناطق کوهستانی و برفگیر رضوانشهر ،تالش و صومعه سرا بازدید کرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در حاشیه بازدید از مناطق کوهستانی پوشیده از برف رضوانشهر و تالش در جمع خبرنگاران گفت: در ساعات پیش رو بارش برف ادامه دارد و تلاش برآن است مردم از این نعمت خدادادی کمترین آسیب را دیده و زندگی روال طبیعی خود را طی کند.

استاندار گیلان با اشاره به تسریع روند بازگشایی راه‌های روستایی مناطق کوهستانی، افزود: فقط محور پونل – خلخال به‌دلیل حادثه‌خیز بودن و احتمال سقوط بهمن درحال حاضر مسدود است، اما راه‌های اصلی روستا‌های ییلاقی که مردم ساکن هستند، باز است و رفت و آمد جریان دارد.

وی اضافه کرد: در راه‌های فرعی برف‌روبی ادامه دارد، اما ماشین آلات کافی نیست و مقرر شد فوری ماشین آلات بیشتری برای کمک به منطقه اعزام شوند تا راه‌ها باز شده و رفت آمد به سهولت انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان هدف از این بازدید را سرکشی و بازدید از نحوه عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان در سطح استان بویژه مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: اگر خدمات رسانی در حوزه‌های برق، راه و توزیع آرد و نان و سوخت در مناطق روستایی و صعب العبور به موقع صورت نمی‌گرفت در شرایط بارش برف و مسدود شدن مسیر‌ها در این مناطق با بحران مواجه می‌شویم هر چند دهیاری و شورای اسلامی روستا‌های منطقه کوهستانی ارده به جهت بارش برف در حال حاضر با مشکلاتی مواجهند، اما کار درحال انجام است و امیدوارم کارسرعت بیشتری بگیرد.

عباسی درخصوص تامین آرد مورد نیاز مردم این منطقه کوهستانی گفت: درحال حاضر نانوایی‌ها مشکلی ندارند و برای تامین آرد روستا‌هایی که آرد خانه‌پز دریافت می‌کنند دستورات لازم داده شده و به میزان کافی در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد تا نگرانی در این بخش وجود نداشته باشد.

استاندار گیلان در جریان بازدید از مناطق کوهستانی غرب گیلان در جمع راهداران مرکز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روستای چمثقال صومعه‌سرا و امدادگران هلال احمر روستای پونل حضور یافت و با آن‌ها دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشت و مشکلات دامداران مناطق کوهستانی را نیز شنید.

وی در مسیر بازگشت با توقف در بخش مرکزی روستای کوهستانی دوران با مردم گفتگو کرد و در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستوراتی جهت تقویت برق این منطقه صادر کرد و بر تامین سوخت مورد نیاز و تامین آرد منطقه عشایری و خانه‌پز تاکید کرد.

عباسی همچنین در آرامستان روستا‌های کوهستانی سرک و شیربچه‌پیر نیز حضور یافت و به شهدای این منطقه ادای احترام کرد.

منطقه کوهستانی خرجگیل و اسالم شهرستان تالش هم از دیگر مناطقی بود که استاندار به آن‌ها سرکشی و بازدید کرد در جریان روند خدمت رسانی‌ها قرار گرفت.

برچسب ها: بازدید ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.