درخواست آلمان برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران

وزیر خارجه آلمان خواستار انجام اقدامات جدید اتحادیه اروپا علیه نهادهای نظامی ایران شد.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان خواستار اقدامات جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل آنچه نقض آزادی بیان خوانده است، شد. 

بر این اساس، بائربوک در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ما به فشارهای خود علیه ایران و به ویژه نهاد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ادامه می دهیم. از ماه اکتبر تاکنون ما ده ها تن از فرماندهان این نهاد را در لیست تحریم های خود قرار داده ایم. 

وی در ادامه تاکید کرد: پول آنها مسدود شده، تجارت برای آنها دشوار بوده و آزادی عمل آنها محدود شده است. ما در نشست بعدی شورای خارجی اتحادیه اروپا ابتکار عمل در این رابطه را در دست خواهیم داشت. قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است. 

این مقام آلمانی در پایان خاطر نشان ساخت: موانع قانونی برای ایجاد فهرست تحریم های جدید علیه ایران باید برطرف شود. ما با شرکای اروپایی خود در این رابطه در تماس هستیم. سپاه پاسداران هم اکنون نیز در اتحادیه اروپا تحریم شده است. 

مقامات اروپایی طی ماه های اخیر به دلیل ادعاهای نخ نما شده و به منظور افزایش فشارها بر ایران برای گرفتن امتیازات بیشتر در مسئله هسته ای، اقدام به اعمال تحریم های جدید علیه تهران کرده اند. با این حال، مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها به طرف اروپایی درباره سیاست های خصمانه اش هشدار داده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
مقامات المان با تحریم گاز روسیه باعث مرگ مردمشان در اثر سرمای شدید ، گرانی بنزین ، فقر و بدبختی بیشتر ملت خودشان شدند و حالا هم با ارسال تسلیحات جدید به اوکراین باعث تداوم بدبختیهای مردم اوکراین و اروپا شدند نتیجه سیاستهای اشتباه دولتمردان المان را مردمش تحمل می کنند و اگر سپاه پاسداران را تروریست اعلام کنند کشورهای اروپا نیز در لیست تروریستی قرار می گیرد و امکان دارد بازرسان اژانس اخراج شوند و ایران از npt خارج شود و برجام پیچیده تر خواهد شد و امکان حضور علنی ایران در روسیه برای مقابله با ناتو در اوکراین وجود دارد ممکن است ایران از مقابله با قاچاق مواد مخدر به اروپا دست بردارد و اعلام کند که کشورهای غربی باید بهای مقابله با مواد مخدر را بپردازند و ایران از این پس حاضر به پرداخت همه هزینه ها و کشته شدن نیروهایش نیست
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۱:۰۳ ۲۹ دی ۱۴۰۱
بالاغیرتن آلمان اول غرامت نیروگاه انمی بوشهر رو بزاره سر میز بعدا سفارشت غذا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
تروریست خودشون و جد آبادش ن هستن که کل دنیا رو به هم ریختن دوما اینا خودشون از تروریست‌ها حمایت میکنن از پ ک ک گرفته تا منافقین و داعش
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۰۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
آلمان برخی دیگر از نوچه های آمریکا باید خوب بدانند با تروریستی خواندن نیروهای نظامی ایران، متقابلا ایران نیروهای آنها را تروریستی خواهد خواند و در ادامه چون فضول تمام عیار هستند و در همه جای دنیا بخصوص منطقه ما جولان می دهند بیشتر از هر چیزی ضرر خواند دید. با این اقدامات بیشتر خود را محدود می کنند تا سپاه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
اگر سپاه پاسداران ایران داعش را نابود نمیکرد شاید این خانم و امثال او تحریم ها را مطرح نمی کرد ند شاید حرم سراهای داعش را تجربه میکردند .
آخرین اخبار