فرماندار ابهر:

ابهر دارای بالاترین نرخ باسوادی استان زنجان است

فرماندار ابهر گفت: بالاترین نرخ باسوادی استان زنجان متعلق به ابهر است.

احمد ذوالقدر فرماندار ابهر در جلسه شورای آموزش‌وپرورش ابهر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی، اظهار کرد: اگر ما ذره‌ای از منش و رفتار شهدا را در زندگی خود جاری و ساری کنیم قطعاً در زندگی و مسائل کاری موفق و پیروز خواهیم بود و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد لذا باید منش و رفتار شهدا را تمرین کنیم.

وی با اشاره به موضوع سوادآموزی در شهرستان، متذکر شد: ایرادات و مشکلات آموزش‌دهندگان باید احصا و جهت رفع آنها به فرمانداری گزارش شود. همچنین فعالیت‌های مستمر نهضت سوادآموزی نیز در شهرستان باید تداوم داشته و همه مسئولان در بحث دوره تحکیم با اداره نهضت سوادآموزی شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: همه مصوبات استانداری در خصوص مدارس شهرستان با هماهنگی ادارات شهرستان پیگیری و به مرحله اجرا رسد تا گام‌های موثری برای بهبود کمی و کیفی آموزش‌وپرورش شهرستان برداشته شود.

ذوالقدر تاکید کرد: همه ادارات و سازمان ها شهرستان موظف‌اند آموزش‌وپرورش را جدی بگیرند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر آموزش‌وپرورش را به تعالی و سر منزل مقصود سند تحول بنیادین برسانیم.

نشت گاز و انفجاز موتورخانه در یکی از مدارس روستایی ابهر

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر نیز در این جلسه با اشاره به موضوع سوادآموزی در شهرستان، اظهار کرد: در ابهر مرکز یادگیری محلی امید واقع در میدان شهید رجایی در کنار آموزش سواد پایه، مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی، مهارت‌های فردی و مهارت‌های شغلی را به سوادآموزان آموزش می‌دهد.

مجید مرادی با بیان اینکه دوره‌های نهضت سوادآموزی سه دوره سوادآموزی، تحکیم و دوره انتقال است، افزود: در مراکز یادگیری، امکان آموزش چهل مهارت وجود دارد که با کمک اعضای شورای پشتیبانی شهرستان در تامین مربی و مدرس مهارت‌ها، ۱۵ مورد از مهارت‌ها با موفقیت در سطح شهرستان عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به نشت گاز در یکی از مدارس روستایی ابهر، تاکید کرد: حین انفجار همه دانش‌آموزان در حیاط مدرسه بودند و آسیبی به کسی وارد نشده است تنها معلم این مدرسه در اثر نشتی گاز در موتورخانه مجروح شده است؛ همچنین خبر فرسودگی موتورخانه صحت ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.