بلژیک سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه بلژیک در واکنش به صدور حکم زندان و شلاق علیه یکی از شهروندان این کشور در داداگاه انقلاب تهران، سفیر ایران را احضار کرد.

بلژیک در اولین واکنش خود به حکم دادگاه انقلاب اسلامی تهران علیه یک شهروند بلژیکی که به موارد متعددی از جمله «جاسوسی» متهم بود، امروز (سه‌شنبه) سفیر ایران را به وزارت خارجه خود احضار کرد.

«حاجه حبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بروکسل سفیر ایران را پس از آن‌که ایران اولیویه واندکستل، شهروند بلژیکی را به ۴۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم نموده، احضار کرد.»

دادگاه ایران اولیویه واندکستل بلژیکی را به اتهام جاسوسی، همکاری با آمریکا علیه منافع ایران، قاچاق ارز و پولشویی در مجموع به ۴ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
توافق مزبور برای استرداد مجرمان در روز ۱۱ مارس(اسفند ۱۴۰۰) به امضای وزارت دادگستری بلژیک و سفیر ایران در این کشور رسیده بود.
کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر در نامه‌ای اعتراضی به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره اسدی گفته بود: کاظم غریب‌آبادی در نامه به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، از نقض فاحش حقوق اسدالله اسدی توسط مقامات جمهوری فدرال آلمان و بلژیک اعلام ابراز نگرانی کرد و گفت: آقای اسدالله اسدی از ماموران دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در وین اتریش است. وی در جولای ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان در زمان بازگشت به اقامتگاهش در وین، با وجود دارا بودن مصونیت سیاسی به طور غیرقانونی بازداشت شد. بعد از گذشت یکصدویک روز بازداشت با حکم غیرقانونی دادگاه کارلسروهه آلمان، در اکتبر ۲۰۱۸ به بلژیک منتقل شد. پس از انتقال، دادگاه کیفری آنتورپ برخلاف مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی برابر کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، وی را به صورت غیرقانونی به بیست سال حبس محکوم نمود. او در حال حاضر در بلژیک زندانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
چار تا ارباس بدین تا ولش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مردن
۱۷:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
یه جا نوشتید 40 سال بعد نوشتید 4 سال!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
وزارت خارحه بلژیک نکنه انتظار داشتید حلقه گل تو کردنش بندازیم !!!
چقدر شما پررو تشریف دارید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
پیشنهاد میکنم باغ وحش اتحادیه اروپا یه روز رو مشخص کنه به اسم روز احضار سفیرای جمهوری اسلامی ایران دیگه هر کشور جداگانه اینقدر خودشون رو اذیت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
عوضی میخواستی برای جاسوسی و.... بهش مدالم بدن ؟؟!
اصلا شما اگه یه جاسوس از کشوری یا مثلا از کشور ما بگیرید باهاش چکار میکنید ؟؟! اصلا 4 سال که هیچ مادام العمر (ابد) حبس انفرادی براش میبرید اونم با دادگاههاس سوری و الکی و اصلا بعضی وقتا دادگاهم تشکیل نمیشه !!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
حالا این بلژیکم برا ما آدم شده. می خوان بگن ما هم هستیم. شما الآن باید کف پای مارو لیس بزنید بلکه بهتون گاز بفروشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
هرکی از مرزهای کشورش خارج بشه بنظرم حقشه همینجوری بشه. چه امثال نوری یا این بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
بالاخره 4 سال یا 40 سال؟
آخرین اخبار