مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت مقام زن با شعار «پرواز تا بی‌نهایت» در همدان برگزار می‌شود.

فاطمه ستاری نوید با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن، افزود: زنان قشر مهمی از جامعه هستند که با الگوگیری از زنان برجسته جهان اسلام، چون حضرت صدیقه طاهره (س) همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ایفای نقش کرده‌اند.

او گفت: انتخاب روز و هفته‌ای به نام «زن» فرصتی برای معرفی نقش زنان ایرانی در صحنه مشارکت اجتماعی و تقدیر از مقام شامخ آن‌ها به‌ویژه مادران است و عنوان روز‌های هفته زن از ۲۳ تا ۲۹ دی‌ماه به ترتیب شامل «زن خانواده الهام‌بخش و تأثیرگذار»، «زن زیست عفیفانه مقاوم در برابر مردسالاری غربی»، «زن خودباوری جهاد علمی و افتخارآفرینی»، «زن هوای تنفس زندگی‌بخش نسل‌آفرین و مسئولیت‌پذیر»، «زن کرامت انسانی امنیت و عدالت اجتماعی» و «زن نشاط اجتماعی امید‌آفرین و سرنوشت‌ساز» می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با شعار «پرواز تا بی‌نهایت» و مشارکت دستگاه‌های اداری و فرمانداری‌ها در استان همدان برگزار می‌شود.

ستاری نوید با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینان و نمایشگاه صنایع خلاق و نوآورانه با عنوان «تور فناورانه»، تقدیر از زنان برگزیده در عرصه‌های مختلف و برگزاری کارگروه با عنوان «نخبگی و پیشرانی در صنعت تحول» از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

او تاکید کرد: برگزاری جشن‌های گرامیداشت سالروز میلاد سرور زنان جهانیان و روز زن در استانداری و شهرستان‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان، تقدیر از کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نشست‌های فرهنگی و آموزشی و مراسمی با عنوان «کرامت زن در جمهوری اسلامی و نگاه زندگی غربی» از دیگر برنامه‌های مهم هفته بزرگداشت مقام زن در همدان است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با اهداف مهمی، چون گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگو‌های اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن مسلمان، انعکاس دستاورد‌های زنان پس از انقلاب اسلامی به همراه تقدیر از مادران و زنان نمونه، ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن و افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار