مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای اجرای طرح تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور ظرفیت تولید نهال در نهالستان‌های این استان سه برابر می‌شود.

منصور رضایی با اشاره به اجرای این طرح بزرگ و ضرورت تولید نهال جنگلی گفت: این طرح که با هدف زراعت چوب و توسعه جنگل‌کاری اجرا می‌شود، نقش بسزایی در احیای جنگل‌های سوخته و تخریب شده و علاوه بر آن موجب افزایش سرانه فضای سبز اطراف شهر‌ها هم می‌شود.

او گفت: کاشت گونه‌های سریع الرشد مانند صنوبر، اکالیپتوس و گز شاهی و همچنین گونه‌های بادام کوهی، ارژن، افرا، بلوط، کاج، سرو، زبان گنجشک و ارغوان در مناطق معتدل و سردسیر و نیز کاشت انواع آکاسیا، کهور، برهان و کنار در مناطق جنوبی و گرمسیری استان برای تامین بخشی از نیاز کارخانه‌های چوب بری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: بخش عمده‌ای از نهال‌های تولید شده هم در شهر‌های جنوبی استان به ویژه مناطق بیابانی و مستعد بیابانی شدن غرس و در اولویت قرار خواهد گرفت.

رضایی با بیان اینکه در زمان حاضر اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح در حال پیگری از سوی وزارتخانه است، گفت: در صورت تأمین اعتبار می‌توان علاوه بر احیاء عرصه‌های تخریب شده و همچنین توسعه جنگلکاری و ایجاد فضای سبز، برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و حفاظت از آب و خاک، گام‌های مؤثر و تأثیر گذاری برداشت.

طرح جهادی تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور از شهریورماه امسال توسط رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ابلاغ شده که در صورت فرآهم شدن زیرساخت‌ها از سال ۱۴۰۲ این طرح در سراسر کشور به مدت چهار سال اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار