کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:امروز دمای هوای این کلانشهر در سردترین ساعات به منفی ١۶ درجه و در گرمترین ساعات به منفی ٨ درجه می‌رسد.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای منفی ٢١ درجه سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ٨ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن با ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. بیشترین بارندگی از کاخک گناباد به میزان ١۵ میلیمتر و بارش برف در فریمان با ١٨ سانتی‌متر ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین منفی ۵ درجه و منفی ١٠ درجه در نوسان بوده است، افزود: امروز دمای هوای این کلانشهر در سردترین ساعات به منفی ١۶ درجه و در گرمترین ساعات به منفی ٨ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بارش برف برای مناطق شمالی و شرقی استان تا صبح پنج شنبه ادامه دارد و طی این مدت در مناطق کوهستانی و مستعد کولاک برف، مه آلودگی، کاهش دید رخ خواهد داد و در مناطق بادخیز وزش باد شدید را خواهیم داشت.

اثمری بیان کرد: امروز و فردا به علت برودت هوا در اکثر مناطق استان دمای هوای حداقل شبانه به کمتر از منفی ١۵ درجه خواهد رسید و یخبندان و لغزندگی معابر را به همراه خواهد داشت. از ظهر جمعه جوی پایدار و همراه با افزایش دما خواهد بود. البته هوای سرد شبانه با شیب کمتر تا اواخر هفته آینده ماندگار است. گفتنی است تا فردا صبح بارش برف در مشهد به صورت پراکنده ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.