نخستین شماره از مجموعه «سندنگار» با عنوان «۱۵ خرداد، شصت سال بعد» توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، منتشر شد.

نخستین شماره از مجموعه «سندنگار» با عنوان «۱۵ خرداد، شصت سال بعد» با نظارت محتوایی محمدجواد جعفریان معاون اسناد ملّی و به کوشش اسماعیل رمضانی، احمد عسگری و مینا قاسم زواره تدوین شده و توسط اداره نشر معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران با شمارگان ۲۰۰ نسخه به صورت تمام رنگی و قطع رحلی منتشر شده است.

نخستین شماره از مجموعه «سندنگار» که ویژه نامه‌ای درباره رویداد مهم قیام ۱۵ خرداد است؛ با گاه‌شمار قیام پانزده خرداد آغاز و در ادامه گفتگو‌هایی با دکتر مظفر نامدار و دکتر جواد منصوری با موضوع مطرح شده در «سندنگار» انجام و منتشر شده است.

این ویژه‌نامه در هشت فصل با ارائه اسنادی با موضوعات بستر‌های شکل‌گیری قیام، کشتار طلاب در فاجعه فیضیه قم، دستگیری¬های پس از قیام، حضور مردم در صحنه، حوادث مرتبط با محرم و صفر مصادف با قیام پانزده خرداد، تلاش های جامعه روحانیت برای تحریم انتخابات های سال های بعد از قیام، زنده نگه داشتن قیام به وسیله علما و مردم و فعالیت های دانشجویان در خارج از کشور و تداوم قیام ۱۵ خرداد پرداخته شده است و مجموعه عکس‌هایی با موضوع این قیام گردآوری شده است.

علاقمندان برای تهیه این ویژه نامه می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به آدرس مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار