استاندار هرمزگان گفت: واحد‌های مسکونی زلزله زدگان بشاگردی تا ۱۰ روز آینده باید تعیین تکلیف و به مالکان واگذار شود.

مهدی دوستی با اشاره به احداث ۳۴۴ واحد مسکونی در شهر سردشت بشاگرد که به دلیل تکمیل نشدن، بنا خالی از سکنه اند، گفت: در  یک ضرب‌العجل ۱۰ روزه، بنیاد مسکن استان و فرمانداری بشاگرد در خصوص تعیین تکلیف این منازل اقدام کنند.

 استاندار هرمزگان، ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان هرمزگان گفت: برای برخی منازل نیازمند تکمیل  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲ درصد به مالکین اعطا می شود تا بتوانند در خانه‌های خود ساکن شوند.  

ستاد بازسازی مناطق زلزله زده بشاگرد از سال ۹۲ عملیات ساخت این خانه‌ها را در شهر سردشت بشاگرد آغاز کرده،   اما به علت نبود زیرساخت‌های برق، آب هنوز تکمیل و تحویل داده نشده است.

 دوستی، با اشاره به درآمد بالای سازمان بنادر و دریانوردی و گمرکات در شهرستان بندرلنگه، گفت:این دستگاه‌ها در شهرستان بندرلنگه با جانمایی که فرمانداری مشخص می‌کند، برای ساخت دو مدرسه اقدام کنند.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، طی بررسی عملکرد شهرستان‌ها در برگزاری فرآیند قرعه‌کشی قطعات جهت واگذاری به متقاضیان، با ابراز نارضایتی از پیشرفت در این طرح، گفت: لازم است در فرآیند اجرایی قرعه‌کشی تسریع شود و فرمانداران مردم را برای استفاده از این ظرفیت قانونی ترغیب کنند.  

وی با اشاره به آماده شدن نقشه‌های اجرای طرح مسکن تدریجی، گفت: لازم است احداث زیرساخت‌های موردنیاز این طرح متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پیش‌رود تا در زمان بهره‌برداری منازل، زیرساخت‌های لازم آماده باشد.  

 دوستی گفت: اداره کل راه و شهرسازی آخرین آمار و نقشه‌های احداث مسکن را در اختیار شرکت‌های آب‌و فاضلاب، برق‌منطقه‌ای، توزیع برق و گاز قرار دهد تا برآورد‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای احداث زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.  

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم سنجش مستمر عملکرد شهرستان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در بحث تشکیل پرونده فیزیکی متقاضیان، شهرستان‌های بشاگرد و سیریک عملکرد خولی نسبت به تراکم جمعیتی داشته‌اند.  

دوستی، افزود: طی سالیان گذشته افرادی تحت عناوین مختلف، بخشی از زمین‌های بیت‌المال را تصاحب کرده‌اند که لازم است فرمانداران نسبت به رفع تصرف از اراضی دولتی اقدام و حقوق بیت‌المال را احیا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.